۰ نفر

بازداشت راننده متجاوز + عکس

۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۳:۲۴
کد خبر: 528211
بازداشت راننده متجاوز + عکس

معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: پلیس در جست‌وجوی قربانیان احتمالی راننده زانتیا سواری است که دختران و زنان را در جاده بهشت زهرا طعمه نقشه شیطانی‌اش قرار می‌داد.

به گزارش اقتصادآنلاین، سرهنگ کارآگاه مرتضی نثاری بیان داشت: ساعت 6 عصر 23 دی سال گذشته زن جوانی به پلیس رفت و ضمن شکایت از یک راننده شیطان صفت اظهارداشت: از عبدل‌آباد به سمت خانی‌آباد برای رفتن به خانه سوار بر خودروی عبوری شدم. زمانی که سوار خودرو شدم به نظرم آمد که خودروی پژو باشد.
نثاری افزود: شاکی در ادامه اظهارات خود به کارآگاهان گفت، داخل ماشین به غیر از من مسافر دیگری هم بود که پس از طی مسافتی مسافر پیاده شد و راننده با این بهانه که ترافیک است تغییر مسیر داد. بعد از طی مسافتی که از مسیر کاملا منحرف شده بود به او اعتراض کردم اما او بدون توجه به اعتراض من به مسیرش ادامه داد و به سمت اتوبان بهشت‌زهرا رفت. درهای ماشین از داخل باز نمی‌شد و التماس‌های من نیز کارساز نشد. او پس از اجرای نقشه شیطانی‌اش مجدد به راه افتاد و مرا در نزدیکی خانه‌ام رها کرد.
معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران ادامه داد: با شکایت زن 40 ساله تحقیقات کارآگاهان اداره شانزدهم پلیس آگاهی پایتخت آغاز شد. در بررسی‌های اولیه کارآگاهان به سراغ دوربین‌های مداربسته اطراف محلی رفتند که زن جوان مدعی بود قربانی نقشه شیطانی شده است. کارآگاهان موفق شدند شماره پلاک چندین خودروی پژو را به دست آورند و از سویی با کمک قربانی موفق شدند به چهره نگاری از متهم بپردازند، اما مشخصات هیچ کدام از مالکان خودروی پژو با مرد شیطان صفت شباهت نداشت.
وی اظهارداشت: در حالی که تحقیقات در این خصوص ادامه داشت شامگاه 26 بهمن سال گذشته دختری 22 ساله به پلیس رفت و از قربانی شدنش توسط راننده خودرویی شکایت کرد. شاکی گفت: از متروی شریعتی به سمت خانه‌مان سوار خودرویی شدم که به نظرم پژو 405 بود. به غیر از من سه مسافر دیگر هم سوار خودرو بودند و راننده پس از پیاده کردن آخرین مسافر، تغییر مسیر داد و در برابر اعتراض‌هایم، مرا تهدید کرد و درنهایت در جاده بهشت زهرا مرا مورد تجاوز قرار‌داد و دوباره به نزدیکی خانه ام برگرداند.
سرهنگ نثاری گفت: دختر جوان نیز قربانی راننده شیطان صفتی شده بود که طبق مشخصاتی که او داده بود حدودا 50 ساله، با سری کم مو، قد بلند و نسبتا لاغراندام بود.در حالی که دختر جوان نیز ادعا می‌کرد که راننده پژو او را مورد آزار و اذیت قرار‌داده است، کارآگاهان با سومین شکایت مواجه شدند. گرچه مشخصات مرد شیطان صفت و خودرواش مشابه با دو قربانی دیگر بود اما سومین قربانی سرنخ اصلی را به دست کارآگاهان داد.
وی افزود: خودروی مرد شیطان صفت زانتیا بود و به غیر از من نیز مسافران دیگری داشت. او پس از اینکه مسافرانش را پیاده کرد مرا به سمت جاده بهشت زهرا برده و آنجا مورد آزار و اذیت قرار‌داد و مجدد در نزدیکی خانه ام پیاده ام کرد.
نثاری ادامه داد: طبق اطلاعات سومین قربانی، خودرو زانتیا بوده و دو قربانی دیگر به اشتباه آن را پژو شناسایی کرده بودند. با این سرنخ، تحقیقات روی خودروهای زانتیا متمرکز شد و درنهایت کارآگاهان اداره شانزدهم پلیس آگاهی پایتخت موفق به شناسایی مرد شیطان صفت شده و او را بازداشت کردند. بررسی‌ها نشان می‌داد که مرد زانتیا‌سوار تا به حال دوبار ازدواج کرده که هر دو به جدایی ختم شده است. همچنین او با تخریب دستگیره‌های خودرواش از داخل، راه برای فرار قربانیان را بسته و نقشه اش را اجرا کرده بود.
معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران گفت: در حالی که متهم میانسال بازداشت شده بود، زن جوان دیگری به پلیس رفت و از راننده زانتیا شکایت کرد. زن جوان نیز مانند سه قربانی دیگر طعمه مرد زانتیا سوار شده بود. او در تحقیقات گفت: زمانی که راننده زانتیا قصد اجرای نقشه اش را داشت مقاومت کردم و او با ضربه‌ای به سرم مرا بی‌هوش کرده و نقشه اش را اجرا کرد. ضربه‌ای که باعث شد جمجمه ام ترک بردارد و پرده گوشم پاره شود.
نثاری افزود: با دستگیری متهم میانسال، بازپرس شعبه ششم دادسرای امور جنایی پایتخت دستور چاپ تصویر بدون پوشش متهم را صادر کرد تا درصورت شناسایی از سوی شکایت احتمالی، آنها برای شکایت به شعبه ششم دادسرای امور جنایی تهران یا اداره شانزدهم پلیس آگاهی مراجعه کرده یا با شماره تلفن 51055516 پلیس آگاهی تماس بگیرند.
وی تأکید کرد: پلیس این اطمینان را به شاکیان می‌دهد که مشخصات و هویت آنها برملا نخواهد شد و شکایت آنها بدون مشکل صورت خواهد گرفت.

1214022_361