۰ نفر

انکار قتل راننده اتوبوس بعد از 7 سال

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۵:۴۶
کد خبر: 527818
انکار قتل راننده اتوبوس بعد از 7 سال

رسیدگی به پرونده راننده اتوبوسی که 7 سال پیش از سوی 2 مرد نقابدار به قتل رسیده در حالی برای دومین بار در دادگاه کیفری استان تهران برگزار شد که هیچکدام از 9 متهم این پرونده اتهام قتل را نپذیرفته‌اند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایران، این راننده اتوبوس 7 سال قبل در منطقه شریف آباد به قتل رسید وقتی مأموران به محل اعلام شده رفتند با جسد مرد میانسال در حالی رو به رو شدند که بر اثر شلیک گلوله‌های متعدد بر گردن و پاهایش به قتل رسیده بود.

در ادامه مشخص شد که مقتول توسط 2 مرد نقابدار داخل اتوبوسش به قتل رسیده است. پس از آن مأموران در تحقیقات بعدی متوجه شدند که مقتول بر سر معامله یک زمین با یکی از آشنایانش به‌نام اکبر که پیشتر هم او را تهدید به مرگ کرده اختلاف داشته است. به این ترتیب اکبر بازداشت شد اما اتهام قتل را رد کرد.

پس از آن پسرعموی اکبر در بازجویی‌ها عنوان کرد که اکبر چند روز قبل اسلحه‌ای را به او داده تا پنهان کند.

با به دست آمدن این سرنخ‌، 9عضو این خانواده به اتهام مشارکت در قتل بازداشت شدند ولی در بررسی کارشناسان اسلحه شناسی روشن شد اسلحه‌ای که اکبر به پسرعمویش داده بود تا آن را پنهان کند اسلحه کالیبر9 بوده، در حالی که گلوله‌های شلیک شده به مقتول از نوع دیگری بوده است.

 پرونده 9 متهم به شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد و آنها محاکمه شدند. هرچند متهمان منکر قتل بودند و ادعا کردند که در روز حادثه در محل کار خود حضور داشتند، اما نتوانستند شواهدی برای اثبات ادعای‌شان ارائه کنند و در نتیجه قضات پس از شور و با توجه به مدارک‌ موجود، اکبر و برادرش را هریک به 10 سال زندان و پرداخت دیه محکوم کردند. 7 متهم دیگر نیز به اتهام معاونت در قتل به 3 سال زندان محکوم شدند. ولی حکم صادره در دیوان عالی کشور تأیید نشد و قضات دیوان عالی کشور عنوان کردند بعد از تکمیل تحقیقات متهمان باید دوباره محاکمه شوند.

در جلسه دوم رسیدگی به این پرونده اولیای دم همانند جلسه اول دادگاه خواستار حکم قصاص برای متهمان پرونده شدند. پس از آن مرد جوانی که در اتوبوس شاهد قتل بود به جایگاه رفت و گفت: مقتول از آشنایان پدرزنم بود روز حادثه ساعت 4 صبح سوار اتوبوس او شدم تا به محل کارم بروم در حالت خواب و بیداری بودم که دیدم مقتول اتوبوسش را نگه داشت تا 2 نفر سوار شوند. بعد از چند لحظه یکی از همان 2 نفر که نقابدار بودند، اسلحه‌ای از زیر بلوزش بیرون آورد و دیگری هم قمه‌ای از زیر پیراهنش بیرون کشید و به سمت راننده شلیک کردند. گلوله اول به او برخورد نکرد مرد قمه به دست به سمتش رفت و او را زد و بعد نفر دوم با اسلحه گلوله دوم را به سر مقتول زد و بعد از آن هم 7 - 8 گلوله دیگر هم به پایش زد. آنها قد بلند بودند و موهای آشفته‌ای داشتند ولی چیز بیشتری از آنها به یاد ندارم.

سپس متهمان یکبار دیگر در جایگاه حاضر شدند و اتهام قتل را انکار کردند و مدعی شدند هیچ نقشی در قتل نداشتند و مشخصاتی که مرد شاهد می‌گوید با مشخصات آنها یکی نیست.

بعد از اظهارات متهمان، قضات برای صدور رأی وارد شور شدند.