۰ نفر

علت سانحه سقوط هواپیما در فرودگاه اراک اعلام شد

۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۲۰:۱۴
کد خبر: 527483
علت سانحه سقوط هواپیما در فرودگاه اراک اعلام شد

سازمان هواپیمایی کشوری گزارش اولیه بررسی سانحه سقوط هواپیما در فرودگاه اراک و جان باختن دو تن از سرنشینان آن را اعلام کرد.

 به گزارش اقتصادآنلاین، دفتر بررسی و سوانح هوایی سازمان هواپیمایی کشوری در گزارشی، علت  سانحه  دیروز (سه شنبه ۲۱ اردیبهشت) سقوط هواپیمای فوق سبک (اولترالایت) فانتوم ۱۱-۲۹ در فرودگاه اراک و جان باختن مدرس خلبانی و دانشجوی خلبانی در این پرواز را اعلام کرد.

هواپیمای فوق سبک از نوع فانتوم ساخت شرکت Courvus کشور مجارستان به علامت ثبت ۱۱۲۹-EP و با مالکیت شخصی و بهره برداری به شرکت ساتراپ شایسته مهرگان در ساعت ۰۶:۱۰ به وقت محلی روز سه شنبه مورخ ۲۱/‌۰۲/‌۱۴۰۰‬ با هدف انجام پرواز آموزشی از باند ۲۶ فرودگاه اراک به پرواز درآمده و بلافاصله خلبان درخواست بازگشت و فرود در فرودگاه را کرده است.

این گزارش می‌افزاید: در حین گردش هواپیما به سمت چپ (Wind Cross Left) احتمالاً به حالت واماندگی (Stall)رسیده و پس از برخورد به زمین دچار  سانحه  می‌شود.

تیم بررسی سانحه می‌گوید: در این سانحه معلم خلبان ۷۱ ساله این پرواز و دانشجوی ۳۵ ساله خلبانی به شدت مصدوم شده و بر اثر شدت برخورد جان خود را از دست می‌دهند.

دفتر بررسی سوانح و حوادث سازمان هواپیمایی کشوری با اطلاع واحد برج مراقبت فرودگاه اراک، نسبت به جمع آوری اطلاعات، هماهنگی با فرودگاه، مرجع قضائی مربوطه و تشکیل تیم بررسی سانحه اقدام کرد.

بنا بر اعلام دفتر بررسی سوانح سازمان هواپیمایی کشوری، با توجه به مستندات سایت سانحه، لاشه هواپیما از سایت سانحه جمع آوری و به محل مناسب منتقل شد تا آزمایشات لازم بر روی موتور و سطوح کنترل فرامین صورت پذیرد.

این هواپیما دارای اجازه نامه پرواز بوده و این اجازه نامه تا پایان سال جاری اعتبار داشته است؛ همچنین بیمه نامه آن نیز معتبر است؛ بهره برداری از آن با انواع آموزشی، تفریحی، شخصی به تازگی در فرودگاه اراک شروع شده بود.