۰ نفر

ریزش مرگبار ساختمان در محدوده میدان راه آهن

۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۲۳:۱۵
کد خبر: 526983
ریزش مرگبار ساختمان در محدوده میدان راه آهن

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از جانباختن یک خانم و مصدوم شدن یک کودک در پی ریزش ساختمان مسکونی خبر خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، سید جلال ملکی در این باره اظهار کرد: ساعت ١۶:١٩ دقیقه روز جاری یک مورد خاص که آوار در یک منزل قدیمی در میدان راه آهن ابتدای خیابان ولیعصر ریخته بود، به سامانه ١٢۵ سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران اطلاع داده شد که بلافاصله پس از آن سه ایستگاه آتش نشانی با امکانات کامل به محل اعزام شدند.

وی با بیان اینکه نخستین ایستگاه در مدت زمان دو دقیقه به محل رسیده گفت: آتش نشانان در محل مشاهده کردند که یک منزل دو طبقه قدیمی و کوچک که در کوچه باریک و بن بستی واقع شده بود دچار ریزش شده است. این خانه حداکثر ۴٠ متر وسعت داشته است.

ملکی اظهار کرد: اطلاعات ضد و نقیض اولیه حاکی از آن بود که دو نفر در منزل محبوس هستند. آتش نشانان در ابتدا جست و جوی خود را آغاز کردند و در یک عملیات بسیار حساس یک پسر بچه ٨ ساله را در شرایطی که کاملا زیر آوار مدفون بود نجات دادند.

وی افزود: این کودک دچار آسیب دیدگی شده بود و به نیرو های اورژانس تحویل داده شد.

ملکی حوالی ساعت ٢٢ در ادامه عملیات جست و جو برای یافتن حادثه دیدگان احتمالی اظهار کرد: اتش نشانان در ادامه عملیات خاک برداری با پیکر یک خانم حدودا ۶٠ ساله مواجه شدند که زیر حجم بسیار زیادی از خاک مدفون شده بود. عوامل اورژانس پس از بررسی وضعیت جسمانی وی اعلام کردند که او جان خود را از دست داده است.

ملکی افزود: به تأیید افرادی که در محل حضور دارند فرد دیگری در ساختمان حضور نداشت اما آتش نشانان با جست و جو از این امر اطمینان حاصل کردند.