۰ نفر

بازداشت کلاهبردار ۲۵هزار میلیارد تومانی

۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۱:۴۴
کد خبر: 526823
بازداشت کلاهبردار ۲۵هزار میلیارد تومانی

رییس پلیس بین‌الملل نیروی انتظامی از بازداشت فردی به اتهام کلاهبرداری ۲۵ هزار میلیارد تومانی خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، سردار هادی شیرزاد با اعلام خبر بازداشت کلاهبردار ۲۵ هزار میلیارد تومانی اظهار کرد: در پی اعلام مقامات قضایی مبنی بر اینکه فردی به اتهام جعل، استفاده از اسناد غیر واقعی و تحصیل مال نامشروع به مبلغ بیش از یک میلیارد دلار، کلاهبرداری کرده و هم‌اکنون در خارج از کشور اقامت دارد، موضوع دستگیری وی در دستور کار مأموران پلیس بین‌الملل نیروی انتظامی قرار گرفت.

رییس پلیس بین‌الملل نیروی انتظامی افزود: این متهم به همراه دیگر همدستان خود با تشکیل چند شرکت هم گروه در داخل و خارج از کشور و با مراجعه به نظام بانکی و ارائه اسناد جعلی و صوری، تسهیلات ارزی و ریالی کلانی را به مبلغ ۲۵ هزار میلیارد تومان کلاهبرداری و به حساب وابستگان خود منتقل می‌کرد.

وی ادامه داد: در بررسی‌های اولیه، مشخص شد، متهم پس از ارتکاب جرم به یکی از کشورهای منطقه متواری شده است که پس از وصول درخواست مرجع قضایی ضمن هماهنگی با سازمان اینترپل علیه وی اعلان قرمز صادر شد.

این مقام انتظامی با اشاره به تلاش مأموران اینترپل تهران در ردیابی و بازداشت این متهم و همچنین همکاری پلیس مهاجرت و گذرنامه خاطرنشان کرد: متهم پس از بازداشت، برای ادامه روند رسیدگی به پرونده، تحویل مراجع قضایی شد.