۰ نفر

دام روان‌شناس قلابی برای زن جوان

۲۵ فروردین ۱۴۰۰، ۸:۵۳
کد خبر: 520391
دام روان‌شناس قلابی برای زن جوان

روان‌شناس قلابی بعد از جلب اعتماد زنی جوان به حساب اینستاگرام او دسترسی پیدا کرد و او را برای اخاذی یک میلیارد ریالی تحت فشار گذاشت، اما عاقبت با شکایت طعمه‌اش، شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از شرق، این زن جوان چند روز پیش به پلیس فتای پایتخت مراجعه کرد و مدعی شد فردی ناشناس با دسترسی غیرمجاز به حساب کاربری او در شبکه اجتماعی اینستاگرام، به اطلاعات و تصاویر خصوصی او دسترسی پیدا کرده است. شاکی در ادامه اظهاراتش گفت: زمان زیادی را در فضای مجازی می‌گذرانم و از همین طریق با فردی ناشناس آشنا شدم که خود را یک روان‌شناس معروف و مطرح در کشور معرفی کرد. آن مرد با فن بیان قوی‌ای که داشت، من را فریب داد و اعتمادم را جلب کرد و همین موضوع سبب شد تا مسائل خصوصی خود را با او در میان بگذارم. شاکی ادامه داد: پس از مدتی که از ارتباط ما گذشت، متوجه شدم آن فرد به‌صورت غیرمجاز به حساب کاربری من در اینستاگرام دسترسی پیدا کرده و تمام تصاویر خصوصی من را در اختیار گرفته است. او بعد از این کار تصاویر را برای من فرستاد و تهدید کرد اگر مبلغ یک میلیارد ریال برایش واریز نکنم، تمام تصاویرم را منتشر می‌کند و آبروی من را می‌برد.

کارشناسان پلیس فتا بعد از شنیدن این شکایت، تحقیقات خود را آغاز کردند و با بررسی مستندات موجود در پرونده متوجه شدند مجرم با آگاهی کامل از وضعیت مالی شاکی به وی نزدیک شده و با به‌دست‌آوردن تصاویر خصوصی او قصد داشته نقشه شوم خود را عملی کند، اما در‌نهایت با تلاش‌ افسران سایبری شناسایی شد. متهم پس از تشریفات قضائی در شرق تهران دستگیر شد. این مرد پس از حضور در پلیس فتای تهران بزرگ، هرگونه جرمی را انکار کرد، اما بعد از مواجهه با مدارک و مستندات جمع‌آوری‌شده از سوی پلیس، اقدامات مجرمانه خود را شرح داد و گفت: قصد داشتم با این کار از شاکی اخاذی کنم.

سرهنگ داوود معظمی‌گودرزی، رییس پلیس فتای تهران بزرگ، با هشدار به مجرمانی که با انتشار تصاویر خصوصی و خانوادگی کاربران با آبروی آنان بازی می‌کنند، گفت: هویت‌های مجازی در پوشش شبکه‌های اجتماعی باعث شده برخی تبهکاران از این فضا سوءاستفاده کرده و با تهدید سایر کاربران به افشای حریم خصوصی آنها، نظیر انتشار تصاویر خصوصی و فیلم‌های خانوادگی، به اخاذی یا طرح درخواست‌های غیرقانونی بپردازند.