۰ نفر

زورگیری سریالی ۳ مرد خشن از مسافران

۱۹ فروردین ۱۴۰۰، ۷:۲۳
کد خبر: 518789
زورگیری سریالی ۳ مرد خشن از مسافران

مردی که با همدستی دو دوستش، شهروندان را سوار خودروی خود می‌کرد و دست به زورگیری از آنها می‌زد، دستگیر شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از شرق، فردی چند روز پیش به کلانتری تهران‌نو رفت و علیه اعضای یک باند زورگیری شکایت کرد. او گفت: به‌عنوان مسافر سوار خودروی پرایدی شدم که دو مسافر دیگر هم داشت، اما راننده بعد از طی مسافتی کوتاه، تغییر مسیر داد و وقتی به خیابانی خلوت رسیدیم، هر سه نفر شروع به تهدید من کردند و در‌حالی‌که رفتارهای خشنی داشتند، تمام اموالی را که همراه داشتم، از من گرفتند. آنها سپس من را از خودرو پیاده کردند و به‌سرعت دور شدند.

مأموران بعد از دریافت این شکایت، تحقیقات خود را برای شناسایی و دستگیری زورگیران آغاز کردند، اما قبل از اینکه به نتیجه مشخصی برسند، مردی دیگر به کلانتری تهران‌نو رفت و شکایتی مشابه را ارائه داد. او گفت زورگیران با توسل به زور او را مجبور کردند به خواسته‌شان عمل کند.

کارآگاهان در تحقیقاتی که انجام دادند، توانستند ردی از راننده پراید به دست بیاورند. در ادامه هویت این متهم شناسایی و دستور دستگیری او از مقام قضائی اخذ شد. بعد از آن مأموران عملیات ویژه‌ای را طرح‌ریزی کردند و توانستند متهم را در مخفیگاهش در جنوب شرق تهران به دام بیندازند. مأموران هنگامی که مخفیگاه این متهم را بازرسی کردند، تعدادی کارت شناسایی متعلق به افراد مختلف و همچنین چند دستگاه تلفن همراه پیدا کردند و مشخص شد این مرد و همدستانش از بیش از دو نفر زورگیری کرده‌اند.

متهم بعد از انتقال به کلانتری، تحت بازجویی قرار گرفت و با اعتراف به جرمش گفت به‌همراه دو همدستش در مجموع از 19 نفر زورگیری کرده‌اند. او گفت: با پرسه‌زدن در خیابان‌ها، افرادی را که به‌تنهایی منتظر تاکسی بودند، به‌عنوان مسافر سوار و در محلی خلوت با تهدید و زور از آنها زورگیری می‌کردیم و اموال باارزش‌شان را برمی‌داشتیم.

سرهنگ جلیل موقوفه‌ای، رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ، با تأیید این خبر گفت: تاکنون 9 نفر از شاکیان با مراجعه به کلانتری 128، سارق را شناسایی کرده‌اند و تلاش برای دستگیری دو متهم متواری کماکان ادامه دارد.