۰ نفر

پلیس فتای استان البرز خبر داد؛

تست کرونا در خانه از سوی پزشکان قلابی

۱۸ فروردین ۱۴۰۰، ۹:۵۳
کد خبر: 518532
تست کرونا در خانه از سوی پزشکان قلابی

باند پزشکان قلابی که بدون مجوز اقدام به انجام تست کرونا در خانه می‌کردند از سوی پلیس فتای استان البرز دستگیر شدند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایران، با توجه به شیوع بیماری کرونا و انجام تست‌های این بیماری در مراکز درمانی و بیمارستان‌ها، گاهی افراد کلاهبردار از این وضعیت سوء‌استفاده کرده و اقدام به کلاهبرداری از افرادی که متقاضی تست کرونا هستند، می‌کنند.

از این‌رو کارشناسان پلیس فتا در پی رصد و گشت‌زنی‌های مستمر به سایتی در فضای مجازی برخوردند که اقدام به تبلیغ گسترده انجام تست کرونا در منزل با جوابدهی فوری توسط پزشک کرده بود، با دیدن این آگهی موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

سرهنگ «رسول جلیلیان»، سرپرست پلیس فتای استان البرز در تشریح این خبر گفت: با بررسی‌های تخصصی روی اکانت مورد نظر، مشخص شد اعضای این باند 3 نفرهستند که یکی از آنها مسئول تبلیغ انجام تست کرونا در فضای مجازی است و 2 نفر دیگر نیز نقش پزشک و کمک پزشک را بازی می‌کنند.

با توجه به حساسیت موضوع و در خطر بودن جان شهروندان، موضوع خارج از نوبت در دستور کار قرار گرفت و در پی رصد‌های اینترنتی باند پزشکان قلابی دریکی از مناطق جنوبی کرج شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی در یک عملیات غافلگیرانه دستگیرشدند و در بازرسی از مخفیگاه آنها تعداد زیادی لوازم پزشکی تست کرونا در محیطی کاملاً غیر بهداشتی کشف شد.این مقام انتظامی با اشاره به اینکه متهمان دستگیر شده با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شدند، گفت: هموطنان به هیچ عنوان برای انجام تست کرونا به تبلیغات اغواکننده در شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های خدماتی توجه نکنند، چرا که تنها مرجع قانونی در حوزه تست و درمان بیماری کرونا مراکز درمانی هستند که مجوزهای لازم را از وزارت بهداشت دریافت کرده باشند.

سرهنگ جلیلیان در پایان گفت: هموطنان در صورت مشاهده موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرسwww.cyberpolice.ir لینک مرکز فوریت‌های سایبری درمیان بگذارند.