۰ نفر

تصادف مرگبار قطار و کامیون در تایوان با ۳۶کشته +عکس

۱۳ فروردین ۱۴۰۰، ۱۰:۰۳
کد خبر: 517138
تصادف مرگبار قطار و کامیون در تایوان با ۳۶کشته +عکس

طبق اعلام وزارت حمل و نقل تایوان، در پی برخورد یک قطار با یک کامیون و منحرف شدن قطار مذکور، دست‌کم 36نفر جان باخته و 72نفر زخمی شده‌اند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، در پی برخورد یک قطار با یک کامیون در داخل تونلی در شرق تایوان و انحراف قطار از ریل، علاوه بر ده‌ها زخمی، دستکم ۳۶ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش رویترز، وزارت حمل و نقل تایوان اعلام کرد بعد از حادثه امروز (جمعه) در شرق تایوان، ۳۶ نفر هیچ نشانه‌ای از حیات ندارند و ۷۲ نفر زخمی شده‌اند.

قطار

قطار

قطار

قطار

آژانس خبری مرکزی رسمی تایوان اعلام کرده کامیونی که به خوبی پارک نشده بود، احتمالاً در مسیر قطار قرار گرفته است.

به گزارش «میرور»، نیروهای امدادی در حال تلاش برای رسیدن به واگن‌های حادثه دیده هستند.

اداره راه‌آهن تایوان اعلام کرد این حادثه حدود ساعت نه صبح (به وقت محلی) رخ داده و به گفته اداره آتش‌نشانی، قطار مذکور در حال حرکت به سمت «تایتونگ» بوده که در تونلی در شمال منطقه «هوالاین» از ریل خارج شد و چند واگن آن با دیوار تونل برخورد کرد. بر اساس گزارش‌ها، واگن‌های دوم و سوم از ریل خارج شده است.

این قطار حدود ۳۵۰ مسافر داشت که گفته شده حدود ۸۰ تا ۱۰۰ نفر از چهار واگن اول خارج شده‌اند اما دسترسی به واگن‌های پنجم تا هشتم دشوار است.

پیش از این و در سال ۲۰۱۸ در بدترین فاجعه ریلی تایوان طی بیش از سه دهه اخیر، در نتیجه خروج یک قطار از ریل در شمال شرق این جزیره، ۱۸ نفر جان خود را از دست دادند و ۱۷۵ نفر زخمی شدند.