۰ نفر

رییس پلیس راه کشور اعلام کرد؛

افزایش ۶۵درصدی متوفیان حوادث جاده‌ای از آغاز امسال

۱۰ فروردین ۱۴۰۰، ۹:۰۰
کد خبر: 516567
افزایش ۶۵درصدی متوفیان حوادث جاده‌ای از آغاز امسال

رییس پلیس راه کشور گفت: حوادث فوتی در جاده‌های کشور از آغاز امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۵۰درصد و متوفیان ناشی از این حوادث نیز حدود ۶۵درصد افزایش داشت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، هادی امیدوار شامگاه گذشته در سفر به بیرجند در جمع خبرنگاران اظهار داشت: حوادث فوتی در جاده‌های کشور از آغاز امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۵۰ درصد افزایش داشته است. 

وی افزود: متوفیان ناشی از این حوادث نیز حدود ۶۵ درصد افزایش داشت.

رییس پلیس راه کشور از افزایش حدود ۸۵ درصدی تصادفات جرحی و تعداد مصدومان خبر داد و تصریح کرد: البته سفر‌ها نیز در برخی مناطق کشور نسبت به چند روز گذشته بیش از ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.

امیدوار عنوان داشت: ۸۲ درصد حوادث امسال نیز به علت انجام ۶ تخلف حادثه‌ساز شامل سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز، انحراف به چپ، نقص فنی وسیله نقلیه، عدم استفاده از کمربند برای همه سرنشینان خودرو و استفاده از تلفن همراه رخ داده است.

امیدوار با بیان اینکه وضعیت نوروز امسال نسبت به نوروز ۹۸ که شرایط عادی را در کشور داشتیم، مطلوب‌تر است اضافه کرد: آمار تلفات، حوادث و جراحات در نوروز امسال تا کنون حدود ۲۰ درصد در مقایسه با نوروز ۹۸ کمتر است.

وی با بیان اینکه همراهی با کادر درمان و پرهیز از سفر‌های غیرضروری تنها خواسته ما از مردم است، افزود: حتی از افرادی که سفری را آغاز کرده‌اند تقاضا داریم اگر در نیمه راه هستند برگردند چرا که بیماری کرونا با سفر گسترش می‌یابد.

رییس پلیس راه کشور عنوان داشت: اکنون که محدودیت‌های سفر شامل شهر‌های با وضعیت نارنجی و قرمز شده است، بسیاری از مردم ملاحظه نکرده و اقدام به رفتن به سفر‌های کوتاه می‌کنند که این نوع سفرها، سبب افزایش حوادث در مسیر‌های فرعی و روستایی شده است. 

امیدوار افزود: طبق بررسی‌هایی که از سامانه راه‌های کشور به عمل آمد، از آغاز امسال سرعت خودرو‌ها در برخی از محور‌های مواصلاتی کشور از جمله خراسان‌جنوبی حدود دو کیلومتر بر ساعت افزایش پیدا کرده است که این میانگین دو کیلومتر در مجموع رقم بالایی است و سبب افزایش شدت حوادث شده است.

وی ریسک تخلفات رانندگی را بالاتر از کرونا دانست و گفت: در بیماری کرونا بیشتر مبتلایان بهبود می‌یابند، اما در حوادث به علت شدت آن، مرگ و میر بیشتر است و مردم باید قوانین راهنمایی و رانندگی را برای حفظ جان خود رعایت کنند.