۰ نفر

آتـــش زدن همسر به خاطر ۲ دانگ خانه

۲ بهمن ۱۳۹۹، ۶:۲۵
کد خبر: 499659
آتـــش زدن همسر به خاطر ۲ دانگ خانه

همزمان با مرگ زن جوان در آتشی که شوهرش افروخته بود تحقیقات برای دستگیری این مرد خشمگین که با فرزندش فرار کرده آغاز شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایران، ساعت 13:30 روز سه‌شنبه 30 دی، مأموران کلانتری 117 جوادیه در تماس با بازپرس کشیک قتل پایتخت از مرگ زن جوانی در یکی از بیمارستان‌های پایتخت خبر دادند. به‌دنبال اعلام این خبر تحقیقات از سوی بازپرس حبیب‌الله صادقی آغاز شد.

در بررسی‌های اولیه مشخص شد که زن 34 ساله روز پنجشنبه 25 دی بر اثر سوختگی به بیمارستان منتقل شده اما شدت سوختگی، به حدی بود که تلاش کادر درمان بی‌نتیجه ماند و زن جوان 5 روز بعد تسلیم مرگ شده است.

به دستور بازپرس شعبه چهارم دادسرای امور جنایی تهران علت سوختگی مهوش، مورد تحقیق قرار گرفت و در بررسی‌ها راز جنایتی آتشین برملا شد.

در تحقیقات اولیه مشخص شد ساعت 11:14 صبح 25 دی، مأموران آتش‌نشانی با اطلاع از وقوع یک آتش‌سوزی راهی محل حادثه شده و تعدادی از ساکنان مجتمع 10 واحدی را که در میان شعله‌های آتش گرفتار شده بودند، نجات دادند. محل اصلی آتش‌سوزی طبقه سوم ساختمان بود که مأموران آتش‌نشانی موفق شدند با اطفای حریق زن جوانی را که دچار سوختگی شدید شده بود به بیمارستان منتقل کنند. در این حادثه یکی از همسایه‌ها  نیز به علت شدت انفجار از ناحیه سر دچار شکستگی شده بود. در ادامه کارآگاهان دریافتند عامل این آتش‌سوزی مرگبار، همسر مهوش بوده است.

حریق عمدی

تیم جنایی در تحقیقات میدانی از همسایه‌ها به راز آتش‌سوزی پی بردند. یکی از همسایه‌ها گفت: صدای دعوا و درگیری زوج جوان مدام به گوش می‌رسید. آن روز هم دعوایشان شده بود. از صحبت‌های آنها اینطور متوجه شدم که دعوا بر سر اختلاف ملکی است. چند دقیقه‌ای از دعوا گذشته بود که ناگهان در آپارتمان طبقه سوم که محل سکونت آنها بود باز شد و سیروس، همسر مهوش، در حالی که دست بچه 7 ساله‌اش را گرفته بود از آپارتمان خارج شد. او به طبقه همکف رفت دقایقی بعد تنها و در حالی که یک ظرف 20 لیتری بنزین دستش بود به خانه برگشت.

او ادامه داد: سیروس بنزین را روی همسرش و داخل خانه ریخت و فندک را کشید. صدای انفجار شدیدی آمد، انفجاری که باعث شکسته شدن شیشه‌ها و پرتاب در شد. بعد از این حادثه، سیروس، خود را به خودرواش رساند و با بچه‌اش از محل متواری شد.

مرد جوان خیلی عصبانی بود و از طرفی ما در شوک انفجار و آتش‌سوزی بودیم به همین دلیل موفق نشدیم که جلو او را بگیریم. مأموران آتش‌نشانی به‌دنبال این انفجار شدید راهی محل شدند و اهالی ساکنان را نجات دادند اما مهوش در این آتش‌سوزی بشدت آسیب دیده بود.

در ادامه بررسی‌ها مشخص شد که اختلاف زن و شوهر، بر سر مالکیت دو دانگ از خانه‌ای بوده که در آن سکونت داشتند. به دستور بازپرس شعبه چهارم دادسرای امور جنایی تهران، دستور بازداشت شوهر فراری صادر شد. همچنین بازپرس جنایی دستور تحقیقات از همسایه‌ها و خانواده این زوج را نیز صادر کرد.