۰ نفر

کلاهبرداری از فروشندگان اینترنتی با رسیدهای جعلی

۲۷ آذر ۱۳۹۹، ۶:۲۶
کد خبر: 490575
کلاهبرداری از فروشندگان اینترنتی با رسیدهای جعلی

فردی که با ارسال رسیدهای جعلی بانکی 15 فقره کلاهبرداری از کاربران فضای مجازی انجام داده است، بعد از دستگیری به جرمش اعتراف کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از شرق، هجدهم آبان‌ پرونده‌ای با موضوع کلاهبرداری با شکایت یکی از شهروندان در دادسرای ناحیه 6 تهران تشکیل و با دستور بازپرس پرونده برای رسیدگی تخصصی به پایگاه سوم پلیس آگاهی ارجاع داده شد. شاکی توضیح داد: چهاردهم آبان‌ از‌طریق فضای مجازی آگهی فروش یک دستگاه تلفن همراه آیفون به ارزش 10 میلیون تومان را درج کردم که پس از انتشار آگهی شخصی تماس گرفت و خود را به‌عنوان خریدار معرفی کرد و برای پرداخت مبلغ گوشی، شماره کارت بانکی‌ام را درخواست و من نیز از طریق پیام‌رسان واتس‌آپ عکس کارتم را برایش ارسال کردم.

شاکی در ادامه گفت: پس از گذشت دقایقی خریدار، رسید پرداخت موفق بانکی را که حاوی مبلغ گوشی بود، برایم ارسال کرد و خواست موبایل را از طریق پیک به آدرسش ارسال کنم. من نیز گوشی را برای او با پیک فرستادم؛ اما در نهایت پس از بررسی‌کردن حساب خود متوجه شدم مبلغی به حسابم واریز نشده است و رسید ارسال‌شده جعلی است. با شماره تلفن خریدار تماس گرفتم؛ اما تلفن خود را خاموش کرده بود. بعد از ثبت اظهارات شاکی، رسیدگی به پرونده به‌ صورت ویژه در دستور کار دایره مبارزه با جعل و کلاهبرداری قرار گرفت و کارآگاهان با بهره‌گیری از شیوه‌های نوین و علمی کشف جرم موفق شدند متهم را که کامیار نام دارد، شناسایی کنند. با جمع‌بندی تحقیقات و برملا‌شدن هویت کلاهبردار دستور دستگیری متهم از مرجع قضائی اخذ و با انجام تحقیقات گسترده و تعقیب و مراقبت در محل و حصول اطمینان از حضور کامیار در منزلش واقع در خیابان پیروزی اکیپی از کارآگاهان او در عملیات غافلگیرانه موفق به دستگیری او شدند. کامیار در ابتدا با کتمان هویت واقعی خود سعی در منحرف‌کردن مسیر تحقیقات را داشت، اما در‌نهایت پس از مواجه‌شدن با ادله متقن پلیس به جرم کلاهبرداری اعتراف کرد و گفت تاکنون با استفاده از رسیدهای جعلی بانکی 15 فروشنده اینترنتی کالا را فریب داده و از آنها کلاهبرداری کرده است و گمان می‌کرد ردی از خود به جا نگذاشته است. سرهنگ کارآگاه قاسم دستخال، رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی، با اشاره به اینکه با اعتراف صریح کامیار به جرمش و قبول کلاهبرداری به ارزش تقریبی صد میلیون تومان گفت: متهم برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد و تاکنون 10 نفر از مال‌باختگان متهم را شناسایی کرده‌اند.