۰ نفر

کلاهبرداری میلیاردی با وعده وام مسکن

۱۵ آذر ۱۳۹۹، ۸:۴۳
کد خبر: 487183
کلاهبرداری میلیاردی با وعده وام مسکن

فردی که در پوشش اعطای وام مسکن 40‌میلیارد ریال از شهروندان کلاهبرداری کرده بود، در جریان تحقیقات پلیسی دستگیر و روانه زندان شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از شرق، سرهنگ جلیل موقوفه‌ای، رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ، در‌این‌باره توضیح داد: در‌پی ارجاع چندین فقره پرونده مشابه با موضوع کلاهبرداری و متواری‌بودن متهم آنها، شناسایی مخفیگاه و دستگیری این فرد در دستور کار قرارگاه جلب محکومان و متهمان متواری پلیس پیشگیری قرار گرفت. این مقام انتظامی گفت: چکیده پرونده نشان از این داشت که متهم با ساخت یک اکانت اینستاگرامی، مبالغی را به بهانه اخذ وام بانک مسکن از شهروندان دریافت کرده و همچنین با دریافت اسناد مربوط به ملک شاکیان به‌عنوان ضمانت وام، آنها را جعل کرده و به سایر افراد فروخته است.

رئیس پلیس پیشگیری تهران با اشاره به اینکه مخفیگاه کلاهبردار متواری در رصدهای اطلاعاتی شناسایی شد، افزود: مأموران پس از مراقبت‌های ویژه پلیسی موفق شدند متهم را در مخفیگاهش دستگیر کنند. سرهنگ موقوفه‌ای با بیان اینکه متهم در بازجویی‌های اولیه به جرم ارتکابی اعتراف کرد، ادامه داد: کارشناسان ارزش ریالی کلاهبرداری را 40 میلیارد ریال از بابت دریافت وجه و فروش اموال برآورد کرده‌اند که با تکمیل پرونده، متهم به مرجع قضائی معرفی و با صدور قرار مجرمیت روانه زندان شد.