۰ نفر

یک مقام مسئول خبر داد؛

همراهان بیماران در دام کلاهبرداران

۶ آذر ۱۳۹۹، ۲۳:۲۴
کد خبر: 485079
همراهان بیماران در دام کلاهبرداران

رئیس پلیس آگاهی استان از دستگیری اعضای باند کلاهبرداران سابقه دار که با شناسایی خانواده های بیماران بستری در بیمارستان ها از آن ها کلاهبرداری می کردند خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از  فارس، محمد نادربیگی، رئیس پلیس آگاهی استان البرز، گفت: در پی ارجاع چندین فقره پرونده شکایت مبنی بر کلاهبرداری از خانواده بیماران، بررسی موضوع در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان البرز قرار گرفت.

رئیس پلیس آگاهی استان البرز گفت: کارآگاهان با انجام اقدامات پلیسی دریافتند که اعضای باند از طریق دریافت لیست پزشکان بیمارستان‌های سراسر کشور از طریق اینترنت و تخلیه تلفنی کارکنان بخش‌های بیمارستانی و یا مراجعه به بیمارستان‌های سطح شهر و شناسایی برخی بیماران خاص طی تماس با اعضای خانواده بیماران مبنی بر این که پزشک معالج آن‌ها هستند و از بیمارستان تماس می‌گیرند مدعی شده که  بیمار شما وضعیت جسمی خوبی ندارد و اگر تا چند دقیقه دیگر پول واریز نشود، بیمار به اتاق عمل منتقل نشده و جان بیمارتان در خطر است و با سوء استفاده از عواطف خانواده‌ها، آن‌ها را اغفال کرده و با شماره حسابی که به خانواده‌ها می‌دادند اقدام به کلاهبرداری از افراد می‌کردند.

رئیس پلیس آگاهی استان اظهار کرد: با توجه به حساسیت موضوع بلافاصله نسبت به شناسایی شکات اقدام و پس از جمع بندی اطلاعات دریافتی،  پرینت حساب‌هایی که وجه به آ‌ن‌ها واریز شده بود استعلام شد تا این که در نهایت مالک حساب شناسایی و در بررسی سوابق وی مشخص شد که نامبرده دارای سوابق کیفری متعددی است و به تازگی از زندان آزاد شده است.

وی افزود: مخفیگاه متهم در تهران شناسایی و با دریافت نیابت قضایی به تهران اعزام و در یک عملیات غافلگیرانه موفق به دستگیری نامبرده شدند.

سرهنگ نادربیگی گفت: متهم پس از انتقال به پلیس آگاهی استان البرز به جرم خود مبنی بر 35 فقره کلاهبرداری از خانواده افراد بیمار با همدستی 3 نفر دیگر به مبلغ 5 میلیارد ریال به صورت کارت به کارت اعتراف کرد و گفت که به این شیوه در چندین استان اقدام به کلاهبرداری از همراهان بیماران کرده اند.

وی اظهار کرد: دستگیری سایر اعضای باند در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت و طی چندین عملیات جداگانه دستگیر و ضمن اعتراف به جرم خود اقرار کردند که از طریق خرید کارت از افراد معتاد و کارتن خواب‌ها، کارت‌ها را به سردسته باند داده و از طریق تماس تلفنی با خانواده بیماران شماره کارت‌ها را برای واریز وجه به آن‌ها اعلام می‌کردند.

وی با بیان این که تعدادی از مال باختگان شناسایی شدند، گفت: تلاش برای شناسایی سایر مال باختگان ادامه داد.

رئیس پلیس آگاهی استان البرز به شهروندان هشدار داد: بدون تحقیق به افراد اعتماد نکرده و صرف این که اطلاعاتی را در اختیار آن ها قرار می‌دهند که احتمالا بخشی از آن نیز صحیح است، از آن‌ها می‌خواهند با شماره کارتی که در اختیارشان است اقدام به واریز وجه به حسابشان کنند که به هیچ وجه مبادرت به چنین عملی نکنند زیرا پرداخت هزینه2های بیمارستان صرفا از طریق بیمارستان و به صورت حضوری انجام می‌شود و در صورت مواجهه با این موارد قبل از هرگونه انتقال وجه به سرعت با مسؤول اداری مالی و یا قسمت‌های بازرسی و حراست بیمارستان تماس گرفته و از صحت موضوع مطمئن شوند.