۰ نفر

قاب خاص گوشی گران‌قیمت، سارق را گیر انداخت

۱۹ آبان ۱۳۹۹، ۱۱:۴۱
کد خبر: 480198
قاب خاص گوشی گران‌قیمت، سارق را گیر انداخت

وقتی مالباخته آگهی فروش گوشی‌ موبایلش را که مدتی قبل به سرقت رفته بود در سایت دیوار دید با توجه به قاب خاصی که گوشی‌اش داشت آن را شناخت و همین باعث دستگیری سارق شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از همشهری، چند روز قبل زنی جوان در یکی از خیابان‌های غرب تهران در حال حرف زدن با گوشی گران‌قیمتش بود که سارق موتورسواری به او نزدیک شد و با سرقت گوشی فرار کرد. سارق ماسک به‌صورت زده بو د و همین باعث شد که زن جوان چهره او را نبیند. با این حال وی با پلیس تماس گرفت و معلوم شد که او چندمین نفری است که در مدتی کوتاه، قربانی سارق موتورسوار شده و گوشی‌اش به سرقت رفته است.

طبق بررسی‌های انجام شده توسط پلیس، سارق موتورسوار فقط سراغ زنان و دخترانی می‌رفت که در خیابان با گوشی‌شان در حال حرف زدن بودند و در یک چشم بر هم زدن، گوشی را می‌قاپید و فرار می‌کرد.

درحالی‌که تحقیقات پلیس برای شناسایی متهم ادامه داشت، زن مالباخته نزد مأموران رفت و گفت که سارق را شناسایی کرده است. او توضیح داد: موبایل گران‌قیمت من یک قاب خاص داشت. قابی که یکی از دوستانم برایم درست کرده بود. روز گذشته در سایت دیوار چشمم به گوشی‌ام با همان قاب خاص‌اش افتاد. فردی آن را برای فروش آگهی کرده بود و مطمئن هستم که آن فرد سارق گوشی‌ام است.

ماموران با هماهنگی دادیار دادسرای ویژه سرقت، با متهم به بهانه خرید گوشی قرار صوری گذاشتند و زمانی که وی در محل قرار حاضر شد، دستگیرش کردند. او پسری دانشجوست و به گفته خودش هیچ سابقه کیفری ندارد. وی تاکنون به 8فقره سرقت اقرار کرده و شاکیان نیز شناسایی شده‌اند. جوان دانشجو در بازجویی‌ها گفت: من کارمند استخر بودم که به‌خاطر کرونا بیکار شدم. پس از آن به‌دنبال کار گشتم اما تلاشم نتیجه نداد. از سوی دیگر مخارج زندگی سنگین بود و باید پول دانشگاه را هم جور می‌کردم. همه اینها دلیلی شد تا وسوسه سرقت به جانم بیفتد. وی ادامه داد: شگردم این بود که سوار بر موتور می‌شدم و با پرسه زدن در خیابان‌ها به‌ویژه در غرب تهران، زنان تنهایی که سرگرم صحبت با موبایلشان بودند را شناسایی کرده و گوشی‌هایشان را می‌قاپیدم. بعد از سرقت، تصویر گوشی‌های مسروقه را در سایت دیوار قرار می‌دادم برای فروش، اما فکرش را هم نمی‌کردم که با یک سهل انگاری کوچک دستم رو شود.

این متهم بازداشت شده و تحقیقات از وی برای کشف جرایم احتمالی دیگر و شناسایی شاکیان ادامه دارد.