۰ نفر

زن خدمتکار؛ مظنون به قتل مردان سالخورده

۱۵ آبان ۱۳۹۹، ۱۲:۲۶
کد خبر: 479194
زن خدمتکار؛ مظنون به قتل مردان سالخورده

زنی که مظنون است در جریان سرقت از مردان سالخورده به آنها دارو خورانده و باعث مرگ‌شان شده، ازسوی پلیس دستگیر شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از شرق، شوهر این زن درباره همسرش به پلیس گفت: وقتی ملیحه به‌سراغ من آمد، تازه از همسرش جدا شده بود و فرزندش با همسرش زندگی می‌کرد. او را استخدام کردم و سعی کردم از او حمایت کنم. تا اینکه یک روز آمد و گفت برادرم ما را با هم دیده و اگر با من ازدواج نکنی، مرا می‌کشد. با اینکه برنامه‌ای برای ازدواج نداشتم اما برای اینکه خدای ناکرده اتفاق ناموسی نیفتد، پذیرفتم و با او ازدواج کردم. بعد از ازدواج فهمیدم اعتیاد دارد. حالا دیگر همسرم بود و نمی‌توانستم نسبت به مشکلاتش بی‌تفاوت باشم و می‌خواستم شرایط نابسامان زندگی‌اش را اصلاح کنم. به همین دلیل او را به کمپ بردم و ترک کرد.

این مرد ادامه داد: ما در یک شهرستان کوچک زندگی می‌کردیم. کسب‌وکار من بعد از مدتی از رونق افتاد و من تصمیم گرفتم برای کار به تهران مهاجرت کنم. ملیحه اصرار کرد همراه من بیاید و گفت نمی‌تواند تنها زندگی کند. قبول کردم و او را با خود به تهران آوردم. من مدام برای کار در رفت‌و‌آمد بودم و ملیحه هم ازطریق شرکت‌های خدماتی به‌عنوان پرستار سالمند تمام‌وقت مشغول به کار شد و من فکر می‌کردم همه‌چیز مرتب است. چندباری متوجه شدم از محل کارش اخراج شده و وقتی علتش را پرسیدم، گفت: رفتار بدی با او داشته‌اند و خودش نخواسته کار کند. من هرگز به مغزم خطور نمی‌کرد چه بلایی دارد بر سر ما و زندگی مشترکمان می‌آید. مرد جوان در ادامه گفت: تصویر دختر آرام و مظلومی که می‌شناختم با یک تماس پلیس آگاهی در ذهنم فرو ریخت. افسر پرونده وسایل همسرم را به من نشان داد و فهمیدم هنوز اعتیاد دارد و دور از چشم من متادون مصرف می‌کرده و علت اخراجش از شرکت‌هایی که برای آنها کار می‌کرده، اعتیاد و سرقت از منزل مشتریان بوده است و چندباری افراد سالمندی که برای آنها کار می‌کرده به طرز مشکوکی فوت شده‌اند و بار آخر خانواده متوفی با مشاهده آثار سرقت اموال مقتول و مستنداتی که نشان می‌داد ملیحه قصد تخلیه موجودی حساب بانکی متوفی را داشته از او شکایت کرده‌اند. باورم نمی‌شود این موجود ضعیف و نحیف و خسته که نگاهش را به زمین دوخته با ایجاد تداخل دارویی برای سالمندان باعث مرگ آنها می‌شده و اموالشان را به سرقت می‌برده است. خیلی دوست دارم بدانم فقر و تنگدستی و مهاجرت او را سنگدل و بی‌رحم کرده یا از ابتدا آشنایی مرا هم فریب داده است.

در حال حاضر تحقیقات از زن متهم ادامه دارد. در همین حال سروان سمانه مهربانی، روان‌شناس و کارشناس آموزش همگانی پلیس آگاهی پایتخت برای پیشگیری از این وقایع هشدارهایی داده است که در ادامه می‌خوانید:

- سالمندان باید وسواس زیادی در انتخاب پرستار از خود نشان بدهند و به‌راحتی هر فردی را به زندگی شخصی خود راه ندهند.

- اگر تنها زندگی می‌کنید حتما روابط خانوادگی و اجتماعی خود را با افراد مختلف حفظ کنید. قطع تماس با اطرافیان و دیدارهای خانوادگی با فاصله زمانی زیاد و بی‌خبری از حال یکدیگر یکی از دلایلی است که سرقت را برای افراد مجرم ساده می‌کند و باعث می‌شود با خیال راحت دست به اقدامات آسیب‌زننده به فرد سالمند بزنند.

- اگر فرد سالمندی در بین اعضای خانواده خود دارید سعی کنید مستمر به او سر بزنید و در زمینه مسائل مالی و امور اداری به او کمک کنید تا متوسل به مداخله افراد غریبه نشود و حتی شده با تماس تلفنی شما را در جریان اتفاقات زندگی خود بگذارد.

- به‌راحتی به افرادی که برای کار به منزل شما می‌آیند اعتماد نکنید و در زمینه اموال و دارایی‌های خود و اشیا و اموال باارزش موجود در منزل حفاظت گفتار داشته باشید.