۰ نفر

باند سرقت موتورسیکلت منهدم شد؛

فروش موتور ۸۰میلیونی فقط ۶میلیون!

۳ آبان ۱۳۹۹، ۲۲:۱۱
کد خبر: 476429
فروش موتور ۸۰میلیونی فقط ۶میلیون!

رئیس اداره هفتم پلیس آگاهی فاتب از دستگیری باند ۱۳ نفره سارقین موتورسیکلت خبر داد و گفت: این افراد موتورسیکلتی که ۸۰ میلیون قیمت داشت را به مبلغ تنها ۶ میلیون تومان به مالخران می فروختند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، مسعود گلپسند اظهار کرد: باند ۱۳ نفره سارقین موتورسیکلت که در اطراف تهران سکونت داشتند و در محله‌های شمال‌غربی، غربی و مرکزی تهران اقدام به سرقت موتورسیکلت‌ها می‌کردند، دستگیر شدند.

وی با اشاره به اینکه تمامی اعضای این باند دستگیر شده‌اند، گفت: شیوه کار این سارقین به گونه‌ای بود که پس از سرقت، موتورها را به شهرهای شمالی کشور منتقل می‌کردند و در آنجا به کشاورزان و افرادی که در روستاها زندگی می‌کردند و خیلی اهمیتی به سند و مالکیت موتور نمی‌دادند، می‌فروختند.

رئیس اداره هفتم پلیس آگاهی فاتب ادامه داد: پس از سرقت، سارقین هم رنگ موتور را عوض می‌کردند و هم شماره شاسی و شماره موتور را از بین می‌بردند و پلاکش را هم دور می‌انداختند. درواقع موتورسیکلت را از حالت «اصالت» خارج می‌کردند.

سرهنگ گلپسند افزود: با کار اطلاعاتی فراوان توانستیم این باند را شناسایی کنیم و با نیابت از دستگاه قضائی، آنها را دستگیر کنیم.

وی بیان کرد: به طور مثال، قیمت موتورسیکلتی که ۸۰ میلیون تومان بود، حدود ۶ میلیون تومان به مالخر فروخته می‌شد و مالخر هم ۱۲ میلیون تومان به افرادی که در شمال کشور بودند، به فروش می‌رساند.

رئیس اداره هفتم پلیس آگاهی فاتب در پایان توصیه کرد افرادی که از موتورسیکلت استفاده می‌کنند، حتماً از وسایل ایمنی به منظور جلوگیری از سرقت استفاده کنند و موتورسیکلت‌های خودشان را در جایی که امن و در معرض دید باشد، پارک کنند.