۰ نفر

فرمانده انتظامی استان کرمان خبر داد:

کشف مزرعه غیرمجاز استخراج ارز دیجیتال

۱ آبان ۱۳۹۹، ۲۱:۳۹
کد خبر: 476061
کشف مزرعه غیرمجاز استخراج ارز دیجیتال

فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: یک مزرعه استخراج ارز دیجیتال با ۵۴ دستگاه ماینر و ارزش ۱۰ میلیارد ریال، در حاشیه‌ شهر کرمان کشف شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، سردار عبدالرضا ناظری در تشریح این خبر افزود: در راستای تحقق شعار امسال مبنی بر جهش تولید در همه‌ عرصه‌ها و پیشگیری از جرائم، ماموران پلیس امنیت عمومی این استان با انجام یک‌سری کار اطلاعاتی از فعالیت غیرمجاز یک مزرعه‌ استخراج ارز دیجیتال در حاشیه‌ شهر کرمان مطلع شدند.

وی ادامه داد: ماموران با هماهنگی قضایی به محل مورد نظر اعزام و از این کارگاه ۵۴ دستگاه ماینر به همراه ۵۴ دستگاه پاور که در قالب یک مزرعه استخراج ارز دیجیتال در قسمتی از این کارگاه تعبیه شده و با استفاده از انشعاب برق غیرمجاز کار می‌کردند را کشف و جمع‌آوری کردند.

فرمانده انتظامی استان کرمان با بیان اینکه کارشناسان ارزش اقلام کشف شده را ۱۰ میلیارد ریال اعلام کرده‌اند، اظهار داشت: در این راستا یک متهم شناسایی شد که تلاش پلیس برای دستگیری وی ادامه دارد.

سردار ناظری یادآور شد: از مهرماه سال گذشته تاکنون در حوزه مبارزه با قاچاقچیان کالا به منظور اجرای فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر تحقق جهش تولید، میزان کشفیات قاچاق کالا بیش از ۴۲ درصد افزایش داشته و ارزش ریالی آنها هزار و ۸۷ میلیارد ریال بوده است.

وی اظهار داشت: هوشمند سازی پلیس و تحقق پلیس هوشمند از اولویت های اصلی است که نیروی انتظامی جمهوری اسلامی در این راستا اقدام به ایجاد قرارگاه طرح هوشمند سازی کرده است.

وی با اشاره به این مطلب که نیروی انتظامی بر اساس افق گام دوم برای رسیدن به پلیس در تراز نظام مقدس انقلاب اسلامی نیازمند مولفه های بسیاری از جمله در حوزه هوشمند سازی پلیس است، یادآور شد: به دلیل موقعیت و شرایط حساس استان کرمان در تامین امنیت کشور، تجهیز پلیس و هوشمندسازی پلیس در این استان از اولویت بیشتری نسبت به سایر نقاط کشور برخوردار است.

ماینر دستگاهی برای استخراج ارز دیجیتال است که به آن «اسیک»(ASIC) که مختصر شده کلمه مدارهای مجتمع با کاربرد خاص است نیز گفته می شود.