۰ نفر

کلاهبرداری میلیاردی با رولکس‌های تقلبی

۳۰ مهر ۱۳۹۹، ۱۲:۳۵
کد خبر: 475696
کلاهبرداری میلیاردی با رولکس‌های تقلبی

«به‌دلیل مشکلات مالی قصد دارم ساعت طلای رولکسم را بفروشم.» مردان کلاهبردار با گفتن این جمله طعمه‌هایشان را فریب می‌دادند و ساعت‌های قلابی را به جای ساعت طلا به فروش می‌رساندند.

به‌گزارش اقتصادآنلاین به نقل از همشهری، از مدتی قبل شکایت‌های مختلفی در اختیار اداره14 پلیس آگاهی تهران قرار گرفت که نشان می‌داد چند نفر که شبیه اتباع افغانستانی هستند اقدام به فروش ساعت‌های قلابی به‌عنوان ساعت طلای رولکس می‌کنند. بررسی شکایت‌ها نشان می‌داد که متهمان پس از شناسایی سوژه‌هایشان به بهانه پرسیدن آدرس ترمینال به آنها نزدیک شده و مدعی می‌شوند که قصد فروش ساعت رولکس طلایشان را به‌علت نیاز مالی دارند. آنها با این شگرد طعمه‌هایشان را فریب داده و در نهایت ساعت قلابی را به قیمتی بین 300 تا 700میلیون تومان به طعمه‌هایشان فروخته و متواری می‌شدند.

محدوده فعالیت این باند نه‌تنها در تهران، که در سراسر کشور بود و  در این شرایط دستور دستگیری اعضای این باند توسط بازپرس دادسرای ناحیه6 تهران صادر شد و تیمی از کارآگاهان به‌طور ویژه بررسی موضوع را برعهده گرفتند. مأموران در ادامه متوجه شدند که متهمان در هیچ‌یک از پرونده‌ها از هویت واقعی‌شان استفاده نکرده‌اند. با این حال با پیگیری تخصصی هویت واقعی یکی از اعضای باند به نام سعید 47ساله شناسایی شد. مأموران متوجه شدند که وی سابقه کلاهبرداری به همین شیوه و شگرد در سال‌های قبل نیز داشته و حتی دستگیر و راهی زندان هم شده است اما پس از آزادی با تشکیل باندی جدید، فعالیت‌هایش را از سر گرفته است.

سرهنگ داوود فرد، جانشین رئیس پلیس آگاهی تهران با بیان این خبر گفت: در ادامه تحقیقات پلیسی، کارآگاهان موفق شدند مخفیگاه سرکرده باند را در جنوب تهران شناسایی و او را به همراه یکی از اعضای باند بنام فرشید 30ساله دستگیر کنند. در بازرسی از مخفیگاه این افراد 2قبضه سلاح گرم و سرد نیز کشف و متهمان پس از انتقال به اداره چهاردهم پلیس آگاهی به جرایم خود اعتراف کردند. در این میان سرکرده باند گفت: من و همدست دیگرم حدود 2سال قبل و پس از آزادی از زندان با تشکیل باند 6نفره، کلاهبرداری‌ها را شروع کردیم. ما با پرسه‌زنی در سطح شهر تهران و شهرستان‌های دیگر افراد سالخورده را که از وضعیت مالی خوبی برخوردار بودند شناسایی می‌کردیم و به کمین می‌نشستیم. در یک فرصت مناسب به بهانه پرسیدن آدرس ترمینال به آنان نزدیک شده و می‌گفتیم که به‌دلیل نیاز مالی شدید ساعت طلای رولکس گران‌قیمت‌مان را زیر قیمت بازار می‌فروشیم و نقشه‌مان را عملی می‌کردیم.  به گفته سرهنگ فرد، تحقیقات برای دستگیری دیگر اعضای باند در حالی ادامه دارد که تا‌کنون 15نفر از مالباختگان این باند در سراسر کشور شناسایی شده‌اند.