۰ نفر

قتل مرد بیمار با داروی خواب‌آور

۱۲ مهر ۱۳۹۹، ۱۵:۰۲
کد خبر: 471432
قتل مرد بیمار با داروی خواب‌آور

خدمتکار معتاد که از مرد شصت‌ویک ساله پرستاری می‌کرد، جنایت هولناکی را رقم زد. او داروهای خواب‌آور به مرد بیمار داد تا پول و اسناد او را سرقت کند. پرونده این جنایت پس از ٦ ماه توسط خواهر مقتول فاش شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از شهروند، در تیرماه امسال پرونده‌ای با موضوع «مرگ مشکوک» مردی شصت‌ویک ساله به نام صابر از شعبه هفتم بازپرسی دادسرای امور جنایی تهران به کارآگاهان اداره دهم ویژه قتل ارجاع شد.

محتویات پرونده حاکی از آن بود که صابر در تاریخ دوازدهم دی‌ماه ‌سال گذشته بر اثر بیماری جان باخته و با مجوز پزشکی قانونی دفن شده است، خواهر مرد شصت‌ویک ساله  پس از گذشت ٦ ماه وقتی خانه برادرش را نظافت می‌کند، متوجه یکسری داروهای خواب‌آور می‌شود. با توجه به بیماری که متوفی داشت و اینکه هیچ‌ رابطه‌ای با داروهای خواب‌آور نداشت، موضوع قتل او قوت گرفت.

خواهر صابر به مأموران اداره دهم  پلیس آگاهی گفت: «برادرم به علت بیماری که داشت، یک پرستار  به نام فریبا سی‌وپنج ساله  را از طریق یک شرکت خدماتی استخدام کرد. او حدود یک ماه در خانه برادرم حضور داشت تا اینکه همان روز با ما تماس گرفت و خبر مرگ برادرم را داد و هیچ اطلاعی دیگر از او نداشتیم.»

شاکی در ادامه گفت: «وقتی خانه برادرم را بررسی می‌کردم، متوجه شدم اموالی  از قبیل اسناد و مدارک هویتی او به سرقت رفته است و به فریبا مظنون هستم.»

کارآگاهان پس از شنیدن اظهارات شاکی و بررسی محتویات پرونده، دستگیری پرستار را در دستور کار خود قرار دادند که با مراجعه به شرکت خدماتی متوجه شدند فریبا به علت اعتیاد از کار اخراج شده است. در ادامه تحقیقات مشخص شد که فریبا در شرکت خدماتی دیگری مشغول به کار بوده که به علت سرقت از آنجا هم اخراج شده است.

کارآگاهان با جمع‌بندی قرائن و شواهد به این نتیجه رسیدند که پرونده مرگ صابر  عادی نیست و قتل بوده است.

 با توجه به بلامکان بودن قاتل، کارآگاهان با بهره‌گیری از روش‌های علمی کشف جرم محل تردد او را در محدوده شرق تهران شناسایی کردند و  او نهم مهرماه در عملیاتی پلیسی دستگیر و به اداره دهم منتقل شد.

فریبا در تحقیقات اولیه منکر هرگونه جرمی شد، ولی با دیدن قرائن و شواهد کاملا علمی پلیس به ناچار اعتراف کرد و گفت:   «من برای کار از شهرستان به تهران آمدم و به یک شرکت خدماتی مراجعه کردم. آنها مرا به صابر معرفی کردند و با انعقاد قرارداد سه ماهه در آذر ماه ‌سال گذشته در خانه او چندساعتی کار و از او پرستاری ‌کردم.»

او ادامه داد: «از آنجا که پول نداشتم و اعتیاد به موادمخدر داشتم، نقشه سرقت از خانه صابر را کشیدم. با تهیه ٣٠ قرص خواب‌آور غذای شام او را مسموم کردم و یک‌میلیون تومان پول و اسناد و مدارک او را سرقت کردم و در همانجا خوابیدم.

وقتی صبح بیدار شدم، دیدم صابر حال خوبی ندارد و به سرعت با اورژانس تماس گرفتم، ولی دیر شده بود. وقتی عوامل اورژانس رسیدند صابر فوت کرد که با خواهران او تماس گرفتم و سپس فرار کردم.»

 کارآگاهان در شاخه دیگری از تحقیقات پلیسی خود دریافتند که صابر یک روز  پیش از مرگش با سامانه پلیس ١١٠ تماس گرفته و گزارش سرقت از منزل توسط فریبا را به پلیس اعلام کرده بود.

با توجه به اقدامات ویژه کارآگاهان اداره دهم، قاتل پرونده مرگ مشکوک دستگیر شد و به انگیزه سرقت اعتراف کرد. متهم نیز با صدور قرار قانونی از سوی بازپرس پرونده برای ادامه تحقیقات تکمیلی در اختیار  کارآگاهان قرار گرفت.