۰ نفر

سرقت برای جراحی زیبایی

۵ مهر ۱۳۹۹، ۱۳:۳۴
کد خبر: 469755
سرقت برای جراحی زیبایی

پسر جوان وقتی از دختر موردعلاقه‌اش شنید که بینی و دندان‌هایش زشتند و مشکل دارند، تصمیم گرفت برای تهیه پول جراحی زیبایی دست به سرقت بزند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از همشهری، چند روزپیش زنی جوان در یکی از خیابان‌های مرکز تهران در حال صحبت با گوشی موبایلش بود که ناگهان هدف حمله مرد موتورسواری قرار گرفت. این مرد در یک چشم بر هم زدن گوشی زن را قاپید و فرار کرد. زن جوان شروع به سر و صدا کرد و چند موتور سوار که شاهد ماجرا بودند به تعقیب سارق پرداختند. متهم کلاه کاسکت به سر داشت و سعی می‌کرد با حرکات مارپیچ راهی برای فرار پیدا کند اما ناگهان تعادلش را از دست داد و با خودروی نیسان برخورد کرد و همین باعث دستگیری او شد.

با حضور مأموران در محل متهم به کلانتری انتقال یافت و در بازرسی بدنی ازاو چندین گوشی سرقتی کشف شد. متهم که چاره‌ای جز اعتراف نداشت اقرار کرد که به‌صورت سریالی اقدام به موبایل‌قاپی می‌کرده است.

انگیزه عجیب

سارق که جوانی 30ساله است وقتی برای تحقیقات به شعبه دوم دادسرای ویژه سرقت تهران انتقال یافت مدعی شد که برای نخستین بار است که دست به سرقت می‌زند. او توضیح داد: چند وقت قبل با دختری در یک مهمانی آشنا شدم. خیلی به او علاقه‌مند شده بودم اما یک روز که با هم بیرون رفته بودیم به من گفت   دماغ و دندان‌هایت زشتند و اگر دماغت را عمل کنی و دندانهایت را لمینیت، چهره‌ات خیلی بهتر می‌شود.

وی ادامه داد: از آن به بعد از قیافه‌ام نفرت پیدا کردم. اعتماد به نفسم را از دست دادم و دلم می‌خواست جراحی زیبایی انجام بدهم. اما هزینه جراحی خیلی زیاد بود و من به تازگی با همه سرمایه‌ای که داشتم یک موتور خریده بودم. از سوی دیگر من کارمند یک شرکت هستم که حقوق چندانی نمی‌گیرم. یک روز که سوار بر اتوبوس بودم تا به محل کارم بروم مسافری کنارم نشست. سر صحبت را باز کرد و از شرایط سخت زندگی و گرانی‌ها گفت. به او گفتم که آرزویم این است که بینی‌ام را جراحی کنم. مرد مسافر خندید و گفت باید دزدی کنی تا به خواسته ات برسی. آن مرد این جمله را به شوخی گفت، اما من آن را جدی گرفتم و با خودم گفتم که برای رسیدن به این پول باید سرقت کنم.

متهم گفت: از آن روز به بعد سوار موتورم می‌شدم و در خیابان‌های تهران پرسه می‌زدم. به محض اینکه خانمی را می‌دیدم که سرگرم صحبت با موبایلش بود، به سمتش می‌رفتم و گوشی‌اش را می‌قاپیدم. من هنگام اجرای نقشه سرقت کلاه کاسکت می‌گذاشتم تا شناسایی نشوم. سرقت‌ها را تازه شروع کرده بودم و گوشی‌های مسروقه را به مالخر می‌فروختم. قصدم این بود که پس از جور کردن پول جراحی زیبایی سرقت را کنار بگذارم اما چون تازه‌کار بودم در آخرین سرقت گیر افتادم و دستگیر شدم.

این متهم پس از اقرار به سرقت با قرار قانونی بازداشت شد و برای انجام تحقیقات بیشتر در اختیار مأموران اداره آگاهی تهران قرار گرفت.