۰ نفر

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تهران خبر داد:

کلاهبرداری با مشاوره ازدواج!

۲۷ شهریور ۱۳۹۹، ۱۶:۰۸
کد خبر: 467740
کلاهبرداری با مشاوره ازدواج!

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تهران بزرگ از دستگیری مشاور قلابی ازدواج در فضای مجازی خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، سرهنگ داود معظمی گودرزی در تشریح جزئیات این خبر گفت: در تاریخ ۱۸ تیرماه امسال زنی حدودا 40 ساله به پلیس فتا مراجعه و اعلام کرد که در فضای مجازی با گروه و کانال تلگرامی و صفحه اینستاگرامی روبه رو شده که مدیرش خود را مشاور ازدواج معرفی کرده و تعداد زیادی هم دنبال کننده داشته و به همین دلیل نیز این زن نیز به این صفحات پیوسته و به مرور با مدیر گروه آشنا شده و از او تقاضای مشاوره ازدواج کرده است.

وی ادامه داد: این زن پس از ارتباط گیری با مدیر گروه مبلغی را به حسابش واریز کرده تا خدمات مشاوره دریافت کند، اما پس از آن خدماتی دریافت نکرده و متوجه شده که مدیر این گروه که خود را مشاور معرفی کرده بود، کلاهبردار است و به همین دلیل نیز به پلیس فتا مراجعه کرده است.

رییس پلیس فتای تهران بزرگ با بیان اینکه بررسی موضوع در اختیار تیمی از مهندسان پلیس فتا قرار گرفت، گفت: با انجام تحقیقات خیلی زود هویت و مخفیگاه متهم مورد شناسایی قرار گرفت و پس از هماهنگی با مقام قضایی مجوز دستگیری وی نیز دریافت شد. 

گودرزی اضافه کرد: بررسی های تیم تحقیقات پلیسی  همچنین نشان داد که متهم با راه اندازی ربات، کانال و گروه تلگرامی و یک صفحه اینستاگرامی تعداد زیادی دنبال کننده پیدا کرده و با فریب کسانی که قصد ازدواج دارند با دریافت مبالغی از آنان کلاهبرداری کرده است.

رییس پلیس فتای تهران بزرگ تصریح کرد: با هماهنگی‌های قضایی متهم در مخفیگاهش دستگیر و به مقر انتظامی منتقل شد که در آنجا تحت بازجویی قرار گرفته و به جرم خود اقرار کرد که در همین راستا برای این فرد پرونده‌ای تشکیل شد و متهم برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شد.