۰ نفر

معمای مرگ تاجر ایرانی در انگلیس

۱۲ مرداد ۱۳۹۹، ۱۳:۱۴
کد خبر: 456927
معمای مرگ تاجر ایرانی در انگلیس

تاجر ایرانی مقیم انگلیس به طرز اسرارآمیزی در خانه‌اش در شهر لندن به کام مرگ رفت و اموال قیمتی‌اش سرقت شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از همشهری،  مدتی قبل گزارش مرگ مشکوک یک مرد ایرانی که حدودا 65ساله بود به پلیس شهر لندن اعلام شد و گروهی از مأموران برای بررسی موضوع راهی خانه‌اش شدند. این مرد تنها زندگی می‌کرد و ظاهرا یکی از دوستان ایرانی وی که چند روزی از مرد تاجر بی‌خبر بود برای سرکشی به خانه وی رفته اما با جسد او روبه‌رو شده بود. مأموران پلیس با توجه به فساد نعشی جسد، متوجه شدند که چند روزی از مرگ تاجر ایرانی می‌گذرد. این در حالی بود که تمام وسایل خانه به‌هم ریخته بود و فرضیه سرقت و قتل، نخستین فرضیه‌ای بود که پیش روی پلیس قرار گرفت. در ادامه جسد مرد ایرانی به پزشکی قانونی انتقال یافت و مأموران پلیس لندن جست‌وجوی خود را برای سارق آشنا و کشف معمای مرگ تاجر ایرانی آغاز کردند.

انتقال جسد به ایران

درحالی‌که تحقیقات درخصوص مرگ اسرارآمیز مرد ایرانی در انگلیس آغاز شده بود، خانواده مقتول راهی دادسرای جنایی تهران شده و خواستار رسیدگی پرونده در تهران شدند. یکی از فرزندان قربانی به بازپرس جنایی تهران گفت: ما مطمئنیم که پدرم را به قتل رسانده‌اند و درخواستمان این است که هرچه زودتر قاتلان او دستگیر شوند. وی ادامه داد: پدرم تاجر و سال‌ها بود که برای انجام کارهایش به کشورهای اروپایی سفر می‌کرد. او اقامت کشور انگلیس را هم داشت و هرازگاهی برای انجام کارهایش به این کشور سفر کرده و در خانه‌اش که در لندن است می‌ماند. آخرین‌بار پدرم برای انجام یک معامله کاری راهی لندن شد. تا جایی که می‌دانم مقدار زیادی یورو داشت و آخرین‌بار هم که تلفنی با او صحبت کردیم از معامله‌ای مهم صحبت می‌کرد. دختر مقتول گفت: بعد از چند روز اما تماس‌هایش قطع شد و ما هرچه به او زنگ می‌زدیم پاسخ نمی‌داد. به‌شدت نگران شده بودیم به همین دلیل از یکی از دوستان ایرانی‌اش که در نزدیکی خانه پدرم زندگی می‌کند خواستیم تا برای سرکشی به خانه او برود. چون سابقه نداشت که پدرم جواب زنگ‌ها و پیام‌های ما را ندهد. دوست پدرم بعد از تماس ما راهی خانه پدرم شده اما هرچه زنگ زده بود، جوابی نشنیده و در نهایت با کمک آتش‌نشانی وارد خانه شده و با جسد پدرم روبه‌رو شده بود. پس از این حادثه یکی از بستگان ما راهی انگلیس شد اما به او اعلام کردند که احتمالا پدرم سکته قلبی کرده است. آنها گفتند که شاید سارقان وارد خانه‌اش شده‌اند و او با دیدن دزدان دچار حمله قلبی شده است. اما چنین چیزی حقیقت ندارد، او کشته شده و به‌هم‌ریختگی خانه‌اش نشان می‌دهد که تمام وسایل، یوروها و اموال قیمتی که در خانه‌اش داشته سرقت شده است. هرچه هست مربوط به معامله کاری‌اش است و فرد یا افراد آشنا به‌راحتی وارد خانه پدرم شده و او را کشته‌اند. حالا هم چون جسد دچار فساد نعشی شده علت مرگش مشخص نیست و می‌گویند احتمالا دچار ایست قلبی شده است. وی ادامه داد: ما کارهای قانونی را انجام دادیم تا جسد پدرم به ایران منتقل شود اما نباید خونش پایمال شود. پدرم را کشته‌اند و قاتلانش باید مجازات شوند.

با شکایت دخترتاجر ایرانی مقیم انگلیس، پرونده‌ای در دادسرای جنایی تهران تشکیل شد و قاضی دستورات لازم را صادر کرد. از سوی دیگر کارهای قانونی انجام شده و چند روز قبل جسد مرد ایرانی به ایران انتقال یافت و قاضی دستور داد تا جسد به پزشکی‌قانونی منتقل شود و آزمایشات لازم درخصوص علت اصلی مرگ وی انجام شود. وی همچنین مکاتبات لازم با اینترپل برای ارسال جزئیات پرونده به ایران را انجام داد و از پلیس لندن درخواست کرد که تحقیقات انجام شده درباره رفت‌وآمدهایی که به خانه تاجر ایرانی صورت گرفته بود را در اختیار دادسرای جنایی تهران قرار دهند.