۰ نفر

کارمند اخراجی بانک سردسته باند گروگانگیری

۲۲ خرداد ۱۳۹۹، ۶:۱۵
کد خبر: 445356
کارمند اخراجی بانک سردسته باند گروگانگیری

6 زندانی تبهکار که در زمان مرخصی از زندان با گروگان گرفتن رئیس یکی از شعبه‌های بانک 122 میلیارد تومان برای آزادی اش خواسته بودند بزودی در دادگاه کیفری استان تهران محاکمه می‌شوند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایران، رسیدگی به این پرونده از اواسط سال 97 با گزارش یک فقره آدم ربایی به مأموران پلیس آغاز شد. مأموران پس از مراجعه به شعبه متوجه شدند که اعضای باند پس از سرقت 40 میلیون تومانی رئیس شعبه را هم گروگان گرفته و درخواست 122 میلیارد تومان کرده‌اند.

در ادامه مأموران و مدیران ارشد بانک تصمیم گرفتند تا با واریز مبلغ درخواستی این باند به‌صورت ساختگی علاوه بر فراهم کردن امنیت جانی برای رئیس شعبه گروگان گرفته شده کار ردیابی سارقان را هم انجام بدهند. به‌همین خاطر مدیران ارشد بانک با انتقال مبلغ به‌صورتی که امکان برداشت آن بعد از رهایی گروگان میسر شود مقدمات رهایی گروگان را فراهم کردند و در نهایت ساعاتی بعد هم سارقان که از واریز وجه میلیاردی مطمئن شده بودند گروگان را آزاد کردند. این در حالی بود که مأموران هم محل اختفای سارقان را محاصره کردند و در یک عملیات همه اعضای آن دستگیر شدند.

اظهارات رئیس بانک پس از آزادی

رئیس بانک به مأموران گفت: روز حادثه چند مأمور قلابی مرا ربودند. یکی از آنها به من گفت تا با شعبه تماس بگیرم و دستور پرداخت پول‌های نقد را بدهم و بعد هم بگویم که گروگان گرفته شدم و باید برای آزادی‌ام 122 میلیارد تومان پول پرداخت کنند. پس از آن به بانک رفتیم و یکی از آنها به داخل بانک رفت و 40 میلیون تومان پول را طبق سفارش من گرفت و دوباره سوار خودرو شد و من را به مکان نامعلومی بردند.

کارمند اخراجی بانک، سردسته باند

تحقیقات نشان می‌داد که همه متهمان دارای سوابق متعددی هستند و غیر از یکی از آنها بقیه تحصیلکرده هستند. متهمان در زندان این باند را تشکیل داده‌اند و با هم برای اجرای نقشه سرقت و گروگانگیری به‌مرخصی آمده‌اند. همچنین رئیس این باند بهرام کارمند اخراجی همان بانک بوده است که سال 82 به‌خاطر سرقت 8 میلیاردی از حساب مشتریان توسط مأموران امنیتی شناسایی و بازداشت و به رد مال و 18 سال حبس محکوم شد. همچنین متهم در سال 92 یکبار مرخصی گرفته و بیرون آمده بود که باز هم سرقتی از بانک انجام داد و دوباره به 6 سال حبس محکوم شد. اینبار با گذشت 6 سال بار دیگر نقشه گروگانگیری و سرقت را با کمک هم‌بندی‌هایش طراحی کرده بود.

پس‌از تکمیل تحقیقات برای همه متهمان این گروگانگیری، پرونده کیفرخواست آنها با اتهامات سرقت مسلحانه از بانک، آدم ربایی و جعل عنوان مأمور نیروی انتظامی صادر شد و پرونده از دادسرای شهریار به دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد و بزودی متهمان این پرونده محاکمه می‌شوند.