۰ نفر

باد وحشت در قلعه توچال

۱۷ خرداد ۱۳۹۹، ۶:۰۵
کد خبر: 444053
باد وحشت در قلعه توچال

وزش شدید باد در ایستگاه یکم توچال تهران باعث واژگونی قلعه بادی و مجروح شدن چند کودک و مادر شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایران، ساعت 11:50 شامگاه چهارشنبه 14 خرداد، حادثه واژگونی قلعه بادی در ایستگاه یکم توچال به مأموران کلانتری 163 ولنجک و اورژانس اعلام شد. با اعلام این خبر بلافاصله نیروهای امدادی راهی محل شدند. نخستین بررسی‌ها نشان می‌داد به‌علت واژگونی بدنه قلعه روی افراد حاضر در محل تعدادی از کودکان و مادران‌شان آسیب دیده‌اند.

سرهنگ مقدسی، رئیس پلیس کوهستان در رابطه با این خبر گفت: به‌علت وزش شدید باد سیم‌های مهارکننده این قلعه که به زمین وصل بودند قطع شده و موجب واژگونی و برگشتن قلعه بادی روی افراد شد. از افرادی که در سرسره بادی حضور داشتند ۵ نفر مصدوم شدند. یک پسر ۵ ساله و یک زن ۳۶ ساله و دو کودک ۱۲ و۱۳ ساله و یک پسر 6 ساله مصدومان این حادثه بودند. 4 مصدوم به‌صورت سرپایی درمان شدند اما پسر 6 ساله به بیمارستان منتقل شد. متصدی این شهربازی نیز برای بررسی بیشتر ابعاد تخلف و ایمن‌سازی محیط به کلانتری ۱۶۳ ولنجک منتقل شد.

تعطیلی شهربازی

یکی از مدیران روابط عمومی مجموعه توچال نیز گفت: وزش باد شدید باعث پاره شدن یکی از طناب‌های مربوط به سازه بادی و به‌دنبال آن واژگونی قلعه بادی شد. این سازه بادی متعلق و در اختیار بهره بردار مجموعه شهربازی کودک بوده است. به خاطر حادثه‌ای که رخ داده؛ اخطار کتبی به بهره‌بردار این شهربازی داده شده و تا زمانی که مجوز فعالیت دوباره توسط بهره‌بردار گرفته نشود، این سازه متوقف شده و مجموعه شهربازی کودک بدون فعالیت است.

گفت‌و‌گو با پدر آریا

 پسر 6 ساله‌ای به‌نام آریا در این حادثه دستش آسیب دیده است و در حال حاضر از بیمارستان مرخص شده است پدر آریا به خبرنگار ما گفت: اواخر شب بود که به همراه پسرم به شهربازی رفتیم. آریا به سمت قلعه بادی رفت تا سوار سرسره شود. 2 متری از من فاصله نگرفته بود و تقریباً وسط سرسره بود، که باد شدیدی شروع به وزیدن کرد. بچه‌ها در قلعه بادی در حال بازی بودند که ناگهان قلعه بادی از زمین کنده و در هوا معلق شد و بعد هم واژگون روی زمین افتاد.

او ادامه داد: حدود 10 تا 12 بچه در حال بازی بودند که ناگهان سرسره کاملاً چرخید و بچه‌ها یکی یکی پرت شدند. چون آریا وسط سرسره بود و هنوز خیلی بالا نرفته بود به زمین پرتاب شد. بلافاصله بچه‌ام را به بیمارستان بردیم. نصف صورت آریا روی آسفالت کشیده شده و سنگی هم داخل پوست صورتش رفته بود. پزشکان سنگ را درآوردند و مشخص شد که بالای مچ دستش نیز شکسته است که گچ گرفته شد.