۰ نفر

کودک۷ ساله راز سرقت را فاش کرد

۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۲۲:۲۸
کد خبر: 440551
کودک۷ ساله راز سرقت را فاش کرد

فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت گفت: با استفاده از فیلم تهیه شده توسط یک دختر ۷ساله، سارق درون خودرو دستگیر شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، سرهنگ اسماعیل زراعتیان اظهارداشت: هنگام وقوع یک فقره سرقت درون خودرو در یکی از خیابان‌های شهر مرودشت، دختر بچه ۷ ساله‌ای، با گوشی تلفن همراه خود اقدام به فیلمبرداری از صحنه کرده بود که این فیلم توسط والدین آن کودک در اختیار پلیس قرار گرفت.

 زراعتیان ادامه داد: ماموران دایره تجسس کلانتری "۱۱ انقلاب" با بررسی فیلم ارسالی، موفق به شناسایی سارق شدند و پس از هماهنگی با مراجع قضایی در یک عملیات غافلگیرانه سارق را دستگیر کرده و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی دادند.

رئیس پلیس مرودشت با اشاره به اینکه برقراری نظم و امنیت مطلوب در جامعه بدون همراهی و مشارکت آحاد مختلف جامعه امکان پذیر نیست، افزود: تک تک شهروندان از هر سن و جنس باید به اندازه توان خود در این امر مهم مشارکت جدی داشته باشند.

وی افزود: برای مشارکت در تولید نظم و امنیت  و یاری رساندن پلیس، به تجهیزات و امکانات خاصی نیاز نیست؛ فقط کافی است همه ما نسبت به اتفاقات اطراف خودمان بی تفاوت نباشیم و با دیدن هر مورد غیر عادی و مشکوکی بلافاصله موضوع را با پلیس در میان بگذاریم.

زراعتیان ادامه داد: کاری که این کودک خردسال انجام داد، نمونه بارزی از این همیاری، همکاری و مشارکت برای تولید امنیت است و ما به عنوان پلیس از این توجه، هوشیاری و تیز بینی این همیار نوجوان قدردانی می کنیم.

فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت از این اقدام زیرکانه این نوجوان باهوش با اهدا لوح سپاس و هدایایی تشکر کرد و او را به عنوان عضو پلیس افتخاری شهرستان برگزید.