۰ نفر

قتل به جای طلبِ 50میلیونی!

۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۷:۰۱
کد خبر: 439914
قتل به جای طلبِ 50میلیونی!

پلیس تهران از دستگیری قاتل متواری پرونده باقرآباد خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، در ساعت 15 مورخه پانزدهم شهریور سال 96 طی تماس شهروندان با مرکز فوریتهای پلیسی 110  وقوع یک فقره تیراندازی منجر به قتل در میدان اصلی باقرشهر به ماموران کلانتری 175 باقرشهر اعلام شد.

با حضور مأموران کلانتری و تأیید خبر اولیه موضوع به کارآگاهان اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی اطلاع داده شد که به همراه تیم بررسی صحنه جرم راهی محل شدند.

کارآگاهان در بررسی اولیه هویت متوفی را بنام هاشم 40 ساله شناسایی کردند که از ناحیه سینه مورد اصابت گلوله سلاح شکاری قرار گرفته بود، جسد به دستور قاضی شعبه 103 دادگستری کهریزک به پزشکی قانونی منتقل شد.

کارآگاهان در گام نخست با تحقیقات میدانی و گفتگو با شاهدان عینی جنایت هویت قاتل را به نام هرمز 50 ساله را شناسایی کردند.

در تحقیقات مشخص شد هرمز و هاشم با هم دیگر دوست بوده و بر سر اختلافات مالی درگیریشان بالا گرفته که هرمز, هاشم را به قتل رسانده و متواری شده است.

با مشخص شدن این موضوع و با در اختیار گذاشتن اطلاعات بدست آمده مقام قضایی دستور دستگیری قاتل فراری را  صادر کرد و قاتل متواری تحت تعقیب پلیس تهران قرار گرفت.

کارآگاهان با بهره گیری از روشهای علمی کشف جرم و با انجام اقدامات پیچیده مخفیگاه قاتل را در یکی از شهرهای غربی کشور شناسایی کرده و با هماهنگی و اخذ نیابت قضایی راهی محل اعلامی شده و متهم را در مورخه هفدهم اردیبهشت ماه سال جاری طی یک عملیات غافلگیرانه قاتل دستگیر کردند.

در بازرسی از مخفیگاه متهم یک قبضه سلاح شکاری به همراه دو خشاب سلاح کلاشینکف و 99 فشنگ جنگی سلاح کلاش و تعداد 9 فشنگ کلت کمری کشف و به اداره دهم منتقل شد.

هرمز ضمن اعتراف به قتل دوستش اظهار داشت: من مدتی قبل مبلغ 50 میلیون تومان به دوستم قرض دادم و قرار شد موعد مقرر وجه را پرداخت کند  ولی با گذشت مدتی  پولم را مطالبه کردم ولی او طفره رفت و انگار که انگار به من بدهکار است. روز جنایت باز پولم را طلب کردم ولی جر و بحثمان بالا گرفت و من هم با سلاحی که به همراه داشتم یک تیر به سمت سینه اش شلیک کردم و بلافاصله متواری شدم.

سرهنگ کارآگاه علی گودرزی با تایید خبر فوق خاطرنشان کرد : با توجه به دستگیری قاتل متواری و اعتراف صریح به قتل به انگیزه اختلاف مالی و کشف سلاح و فشنگ های ممنوعه ، متهم با صدور قرار قانونی از سوی مقام قضایی جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار کارآگاهان اداره دهم قرار گرفت.