۰ نفر

درگیری شدید مرزداران میرجاوه با قاچاقچیان مخدر

۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۳:۰۸
کد خبر: 439223
درگیری شدید مرزداران میرجاوه با قاچاقچیان مخدر

فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان گفت: مرزداران هنگ مرزی میرجاوه با انجام عملیاتی هدفمند موفق شدند نزدیک به ۲ تن انواع مواد مخدر را کشف کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین، سردار محمد ملاشاهی اظهار داشت: مرزداران فرماندهی مرزبانی سیستان و بلوچستان با انجام اقدامات گسترده اطلاعاتی از فعالیت باند بزرگ قاچاق مواد مخدر و برنامه‌ریزی ورود محموله مواد مخدر به داخل کشور از منطقه مرزی میرجاوه مطلع شدند و بلافاصله اکیپ‌های پوششی و عملیاتی مرزبانی با دریافت تجهیزات کامل به منطقه مورد نظر عزیمت و به اجرای هدفمند کمین و تشدید پوشش منطقه پرداختند.

فرمانده مرزبانی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: پس از شناسایی مسیرهای احتمالی تردد قاچاقچیان، دلاورمردان هنگ مرزی میرجاوه با هدایت عملیاتی و پشتیبانی اطلاعاتی مرزبانی استان، با انجام عملیاتی هدفمند و هوشمندانه تمام مسیرها را بر قاچاقچیان بستند، بنابراین سوداگران مرگ که در محاصره مرزداران گرفتار شده بودند اقدام به تیراندازی به سمت مأمورین کردند ولی با توجه به موضع‌گیری و اتخاذ تاکتیک عملیاتی مناسب و حجم سنگین آتش مرزداران، قاچاقچیان با به جا گذاشتن محموله موادمخدر خود، از منطقه متواری شدند.

سردار ملاشاهی اظهار داشت: در این عملیات موفقیت‌آمیز، ضمن توقیف دو دستگاه خودرو تویوتا، مقدار یک تن و ۹۲۷ کیلوگرم انواع مواد مخدر شامل یک تن و ۵۹۷ کیلوگرم تریاک، ۱۰۰ کیلوگرم هروئین، ۳۹ کیلوگرم مرفین، ۶۷ کیلوگرم حشیش، ۳۹ کیلوگرم شیشه و ۸۵ کیلوگرم کراک کشف شد.

فرمانده مرزبانی استان با بیان اینکه شناسایی و دستگیری متهمان پرونده به صورت ویژه در دستور کار قرار دارد، گفت: مرزداران سیستان و بلوچستان با پاسداری از مرزهای پهناور جنوب شرق کشور، منطقه را برای فعالیت سوداگران مرگ ناامن کرده و با هرگونه تجاوز به مرزهای مقدس جمهوری اسلامی ایران مقتدرانه برخورد خواهند کرد.