۰ نفر

اعتراف مرد شیاد به کلاهبرداری از طلافروشی‌ها

۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۷:۱۲
کد خبر: 438860
اعتراف مرد شیاد به کلاهبرداری از طلافروشی‌ها

تحقیقات پلیسی جزئیات کلاهبرداری‌های یک تبهکار حرفه‌ای از طلافروشان را فاش کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از شرق، اوایل اردیبهشت امسال زن و مردی به یک مغازه طلا‌فروشی در خیابان فلاح رفتند و یک زنجیر طلا را به مبلغ 10 میلیون تومان فروختند. چند روز بعد مرد طلافروش وقتی تصمیم داشت زنجیر را ذوب کند، متوجه شد این قطعه، بدل است و فقط مقدار کمی طلا در آن وجود دارد تا در تست اولیه تقلبی‌بودن آن مشخص نشود. در پی این اتفاق، مرد طلا‌فروش با مراجعه به پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران شکایتی در این خصوص طرح کرد و از آنجا که گمان می‌کرد زوج بدل‌انداز ممکن است به همکارانش مراجعه کنند، طلافروشانی را که می‌شناخت در جریان قرار داد.

تحقیقات پلیسی در مورد این پرونده ادامه داشت تا اینکه چند روز قبل یکی از همکاران مرد طلافروش با او تماس گرفت و خبر داد که زن و شوهری به مغازه‌اش رفته‌اند و قصد فروش زنجیری را دارند و احتمال می‌دهد که همان زن و شوهری باشند که با طلای بدل کلاهبرداری می‌کنند. همکار مرد طلافروش از او خواست تا به مغازه‌اش برود و آنها را شناسایی کند. طلافروش مال‌باخته پس از دیدن زوجی که قصد فروش زنجیر طلا را داشتند متوجه شد که آنها افرادی نیستند که از او کلاهبرداری کرده‌اند، اما به‌خاطر تشابه شیوه کار آنها به این افراد مشکوک ‌شد و تعقیبشان کرد. مرد مال‌باخته در پی تعقیب چنددقیقه‌‌ای دید آن زوج سوار خودروی پژو پرشیایی شدند که زوج کلاهبردار قبلی نیز سوار آن بودند. بنابراین شروع به دادوفریاد کرد. با این اقدام طلافروش مال‌باخته، مردم وارد ماجرا شدند تا افرادی را که سوار پژو پرشیا بودند دستگیر کنند. در نهایت یکی از متهمان دستگیر شد و بقیه موفق شدند فرار کنند. مرد دستگیرشده به پلیس تحویل داده شد و در بازجویی‌ها گفت: من و همسرم تازه ازدواج کرده‌ایم و مشکلات مالی داشتیم. چندوقت پیش با مردی آشنا شدیم که طلاهای قلابی داشت. او به من و همسرم پیشنهاد داد طلاهای قلابی را بفروشیم و نسبت به قیمت طلایی که می‌فروشیم از ۵۰۰ هزار تومان به بالا به ما پورسانت می‌دهد. این مرد در ادامه گفت: ما تنها افرادی نبودیم که برای این مرد کار می‌کردیم، او یک متهم سابقه‌دار است و افراد دیگری هم هستند که برای او کار می‌کنند. با اعتراف مرد دستگیرشده، همسر او نیز بازداشت ‌شد و در ادامه تحقیقات سردسته باند به دام افتاد.

مرد سابقه‌دار در بازجویی‌ها گفت: من سابقه کلاهبرداری و جعل دارم و با این شیوه از پاییز سال گذشته از طلافروشان کلاهبرداری می‌کنم. طلاهای قلابی را یک طلافروش که در بازار است به من می‌دهد، ولی برای اینکه در محک و عیارسنجی مشخص نشود که طلای بدل است، مقداری طلا به این اجناس بدل اضافه می‌کرد.

این مرد ادامه داد: وقتی طلاهای بدل را از طلافروشی که در بازار بود می‌گرفتم، به افرادی که استخدام می‌کردم می‌دادم و آنها هم با مراجعه به مغازه‌ها طلاهای بدلی را می‌فروختند.

این مرد همچنین گفت: من غیر از این زوج افراد دیگری را هم از طریق آگهی در سایت دیوار استخدام کرده بودم. در بیشتر موارد هم زنان و دخترانی را که جویای کار بودند، استخدام می‌کردم.

با اعتراف این متهم، بازپرس پرونده دستور بازداشت طلافروشی را که اجناس بدلی را به متهم می‌داد صادر کرد، همچنین دستگیری زوج متواری و زنان و دختران دیگری که عضو این گروه بوده‌اند در دستور کار مأموران پلیس قرار گرفته است‌.