۰ نفر

درخواست قصاص برای قاتل زوج سالخورده

۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۶:۳۰
کد خبر: 438024
درخواست قصاص برای قاتل زوج سالخورده

مرد جوان که به‌خاطر هرس کردن درختان با زن و شوهر سالخورده‌ای درگیر شده و هر دونفرشان را به‌قتل رسانده بود صبح دیروز در شعبه دهم دادگاه کیفری استان تهران محاکمه شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایران، این ماجرای خونین زمستان سال 96 در یکی از محله‌های اطراف بازار تهران رخ داد و زن و شوهری سالخورده با ضربه‌های کارد پسر همسایه جان باختند. پس از دستگیری متهم وی ضمن اعتراف به قتل گفت: از مدت‌ها پیش این زوج برای من مزاحمت ایجاد می‌کردند و مدام به من ناسزا می‌گفتند و حتی چندبار از من شکایت کردند. روز حادثه نیز به خاطر شاخه‌های خشک درختان خیابان که توسط شهرداری هرس شده و جلوی خانه ریخته شده بود با من درگیر شدند و آنقدر ناسزا گویی کردند که عصبانی شدم و به خانه رفتم و چاقویی برداشتم و هر دو نفرشان را زدم.

بدین ترتیب متهم با صدور کیفرخواست و درخواست قصاص برای محاکمه به دادگاه کیفری فرستاده شد. سرانجام صبح دیروز متهم در شعبه دهم دادگاه کیفری استان به ریاست قاضی متین راسخ پای میز محاکمه ایستاد. در ابتدای جلسه تنها دختر مقتولان با درخواست قصاص برای متهم گفت: من تنها فرزند پدر و مادرم بودم و در این دنیا جز آنها کسی را نداشتم از وقتی پدر و مادرم به دست این مرد کشته شدند خیلی تنها و بی‌پناه شده‌ام و آرزوی مرگ دارم. الان هم فقط تنها خواسته‌ام از دادگاه قصاص این مرد است و اگر او به دار مجازات آویخته شود دیگر آرزویی ندارم.

در ادامه متهم که مردی 40 ساله بود در جایگاه قرار گرفت و در دفاع از خود گفت: من قبول دارم که این زوج را کشتم اما مقصر خودشان بودند، چرا که همیشه به من و رفتارهایم اعتراض داشتند و هر اتفاقی که می‌افتاد مرا مقصر می‌دانستند.

آن روز هم شهرداری شاخه‌های درختان را هرس کرده و در گوشه خیابان ریخته بود اما زن همسایه با دیدن من شروع به غرزدن و اعتراض کرد بعد هم شوهرش آمد و با هم به من پرخاشگری کردند که عصبانی شدم و این حادثه رخ داد.در ادامه دادگاه نیز برادر متهم با درخواست عفو و بخشش برای برادرش از دختر مقتولان خواست از گناه وی چشم پوشی کنند. اما زن جوان همچنان بر خواسته خود مبنی بر قصاص اصرار داشت.

بدین ترتیب با پایان یافتن جلسه قضات برای صدور رأی وارد شور شدند.