۰ نفر

آبروی زن ملایری در گوشی مرد شیاد

۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۸:۲۳
کد خبر: 437484
آبروی زن ملایری در گوشی مرد شیاد

فرمانده انتظامی ملایر گفت: فردی که با ایجاد یک صفحه جعلی به نام یک زن موجب هتک حیثیت او شده بود شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، سرهنگ محمدباقر سلگی اظهار داشت: به دنبال ایجاد یک صفحه جعلی با عنوان «همسرم» و قرار دادن تصاویر شخصی یک زن جوان، شاکیه با حضور در پلیس فتا ملایر خواستار پیگیری این موضوع شد.

وی افزود: کارشناسان پلیس فتا ملایر با بکارگیری شگردهای فنی و تخصصی هویت متهم را شناسایی کرده و با دریافت مجوز قضایی وی را در منزل مسکونی دستگیر و به پلیس فتا منتقل کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان ملایر بیان کرد: متهم ابتدا هر گونه ارتباط با این پرونده را رد کرد اما پس از مواجهه با مستندات و شواهد انکار ناپذیر به جرم خود اعتراف کرد.

سرهنگ سلگی ادامه داد: متهم با ارسال پیامی از طریق فضای مجازی خواستار دوستی با این زن جوان شده اما پس از شنیدن جواب منفی، عکس‌ او را از حساب کاربری ‌اش کپی کرده و صفحه جعلی به اسم این فرد ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه سوء استفاده از فیلم و تصاویر خصوصی یکی از شایع ترین تخلف ها در شبکه‌های اجتماعی است اظهار داشت: ماده ۱۷ قانون جرائم رایانه‌ای انتشار عکس های خصوصی و خانوادگی افراد در فضای سایبری و ایجاد مزاحمت برای آنان جرم است.

به گفته سردار بخشعلی کامرانی صالح فرمانده انتظامی استان همدان سال گذشته یک هزار و ۶۰۰ پرونده در حوزه جرائم مالی، کلاهبرداری و مزاحمت های اینترنتی در همدان تشکیل شد و در این ارتباط ۱۵۹ تن دستگیر شدند.