۰ نفر

ترفند جدید کلاهبرداری در پوشش دستفروشان مترو

۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۵:۰۶
کد خبر: 436069
ترفند جدید کلاهبرداری در پوشش دستفروشان مترو

رئیس پلیس مترو از شگرد جدید سارقان و کلاهبرداران در پوشش دستفروشان خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، سرهنگ سعید عطاءاللهی، رئیس پلیس مترو  با اعلام خبر فوق اظهار داشت: با توجه به کاهش تردد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته میزان جرائم در مترو کاهش داشته، اما اخیراً با معضلی جدید با بحث کلاهبرداری در پوشش دستفروشان مواجه شده‌ایم. 

رئیس پلیس مترو تصریح کرد:‌ در این نوع کلاهبرداری که در پوشش دستفروشان مترو رخ داده، کلاهبرداران در تیم‌های دو تا سه نفره برای دستفروشی اجناس خود در داخل واگن‌ها اقدام کرده و پس از فروش اجناس، هنگامی که مشتری کارت خود را برای پرداخت مبلغ به آنها می‌دهد، کارت را گرفته و در دستگاه پوز کشیده و می‌گویند ارتباط با بانک مورد نظر برقرار نشد.

وی گفت:بلافاصله فرد دیگر گروه دستگاه پوز خود را برای امتحان عرضه کرده و عابربانک مسافر را در دستگاه خود می‌کشد؛ با این ترفند که ارتباط با بانک برقرار نیست کشیدن کارت در دو تا سه دستگاه پوز ادامه یافته و کلاهبرداران با آگاهی از شماره رمز کارت، در فاصله زمانی ۵ تا ۱۰ دقیقه مبالغی از حساب مسافر برداشت غیرقانونی می‌کنند. 

وی گفت: پلیس مترو با موضوع کلاهبرداری در پوشش دستفروشی و سوءاستفاده از دستگاه پوز با چنین شگرد جدیدی تاکنون چندین مورد دستگیری داشته است. 

وی خاطرنشان کرد:‌ تعداد زیادی از شهروندان با توجه به اینکه مبلغ کلاهبرداری ناچیز است عملا شکایت نمی‌کنند، در صورتی که با شکایت افراد، می‌توان این سارقان را شناسایی و دستگیر کرد.