۰ نفر

سرقت با نسکافه‌ مسموم

۳ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۰:۵۷
کد خبر: 433453
سرقت با نسکافه‌ مسموم

سارقی که با نسکافه حاوی مواد بیهوشی و جلب اعتماد شاکی اقدام به سرقت می‌کرد، دستگیر شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از شرق، بیست‌وهشتم دی سال گذشته پرونده‌ای با موضوع سرقت از یک جوان 25 ساله به شیوه بیهوشی، برای رسیدگی تخصصی به اداره پنجم پلیس آگاهی ارجاع شد.

شاکی با حضور در اداره پنجم در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: چند روز قبل از وقوع سرقت از طریق فضای مجازی با شخصی به نام رضا آشنا شدم. آشنایی من و رضا از اینجا شروع شد که برای گرفتن کارت پایان‌خدمت از راه‌های میان‌بر به هر راهی روی آوردم. در این بین با فردی به نام رضا 40 ساله آشنا شدم که ادعا داشت می‌تواند برای من کارت پایان‌خدمت تهیه کند.

شاکی در ادامه گفت: پس از چندین‌مرتبه تماس تلفنی قرار بر این شد من 150 میلیون ریال برای این کار به او بپردازم و روز قرار ابتدا به یک سوپرمارکت رفته و پس از خرید چند قلم مواد خوراکی برای ادامه صحبت به یک پارک در حوالی افسریه رفتیم. چنددقیقه از حضورمان در پارک سپری نشده بود که رضا پیشنهاد داد هوا سرد شده و بروم دوتا نسکافه بخرم و بیاورم و زمانی که برگشت به من تعارف کرد و پس از خوردن نسکافه احساس سنگینی در سرم و سپس سرگیجه کردم و دیگر چیزی نفهمیدم و زمانی که به‌هوش آمدم، خودم را در بیمارستان دیدم و متوجه شدم شهروندان من را پیدا کرده و دو روز است که در بیمارستان بستری هستم. با بررسی کیف پولم متوجه شدم رضا مقداری پول نقد و کارت عابربانکم را به سرقت برده و حسابم را خالی کرده است.

کارآگاهان در رصدهای اطلاعاتی هویت اصلی رضا را به دست آوردند. در این تحقیقات مشخص شد رضا سال گذشته به اتهام سرقت موبایل توسط پلیس آگاهی دستگیر و روانه زندان شده است.

با اطلاعات به‌دست‌آمده، مخفیگاه رضا شناسایی و کارآگاهان با هماهنگی‌های قضائی موفق شدند در یک عملیات ضربتی متهم را دستگیر کنند و به پلیس آگاهی انتقال دهند.

رضا ضمن قبول جرمش اعتراف کرد: پس از آزادی از زندان در فضای مجازی دنبال کار بودم که دیدم مال‌باخته برای گرفتن کارت پایان‌خدمت به دنبال راه‌وچاره است و دیدم سوژه خوبی برای سرقت است و نقشه سرقت از وی را به این شیوه طراحی و اجرا کردم.

سرهنگ کارآگاه احمد نجفی، معاون مبارزه با جرائم خاص پلیس آگاهی پایتخت، با تأیید این خبر گفت: متهم با دستور بازپرس شعبه دوم دادسرای ناحیه 34 تهران برای کشف زوایای پنهان پرونده و شناسایی شاکیان احتمالی در اختیار اداره پنجم پلیس آگاهی قرار دارد.