۰ نفر

کلاهبرداری ۱۰میلیاردی در پوشش شرکت لیزینگی خودرو

۲۸ فروردین ۱۳۹۹، ۱۴:۰۲
کد خبر: 431876
کلاهبرداری ۱۰میلیاردی در پوشش شرکت لیزینگی خودرو

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری ۷ کلاهبردار حرفه‌ای خبر داد و گفت: سرکرده باند به ۱۰۰ میلیارد ریال کلاهبرداری از شهروندان اعتراف کرده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، سردار علیرضا لطفی با اعلام خبر بازداشت اعضای یک باند کلاهبرداری، درباره جزئیات این خبر اظهار کرد: در اواخر بهمن ماه سال گذشته یک فقره پرونده به دادخواهی 30 مالباخته تحت عنوان خرید خودروی لیزینگی از شرکتی، از شعبه یک بازپرسی دادسرای ناحیه 6 تهران برای رسیدگی تخصصی و دستگیری کلاهبرداران به اداره چهاردهم پلیس آگاهی ارجاع شد.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ افزود: محتویات پرونده حاکی از آن بود که مالباختگان برای خرید خودرو به این شرکت مراجعه و با عقد قرارداد تحویل 30 روزه خودرو، وجوهی از 300 میلیون تا 600 میلیون ریال به حساب شرکت واریز کرده بودند اما پس از گذشت چند ماه خبری از تحویل خودرو نبوده و با مراجعه به شرکت متوجه شدند شرکتی در کار نیست.

این مقام انتظامی تصریح کرد: کارآگاهان با آغاز تحقیقات پلیسی دریافتند مدیر عامل شرکت با هویت جعلی در دو ناحیه شمال و شرق تهران دفتر لیزینگ خودرو تأسیس و با همکاری سایر همدستانش کلاهبرداری کرده‌اند.

لطفی بیان کرد: کارآگاهان اداره چهاردهم در راستای دستگیری سرکرده و سایر اعضای باند با انجام اقدامات پلیسی و بهره‌گیری از روشهای علمی کشف جرم موفق شدند هویت واقعی سرکرده باند به نام "ع . ع؛ 33 ساله" را شناسایی کنند و در ادامه تحقیقات پلیسی به دست آمد متهم سابقه دار بوده و پیش‌تر دو فقره سابقه کلاهبرداری در سالهای اخیر داشته و تحت تعقیب سایر مراجع قضائی به اتهام کلاهبرداری بوده است.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ ادامه داد: با در اختیار گذاشتن اطلاعات به دست آمده به بازپرس پرونده، دستور دستگیری سرکرده باند و سایر اعضاء صادر شد که در نهایت با انجام اقدامات ویژه پلیسی و تلاشهای بی‌وقفه کارآگاهان مخفیگاه تبهکاران در محدوده ولنجک شناسایی شد.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه روز گذشته در یک عملیات پیچیده پلیسی سرکرده باند به همراه 6 همدستش دستگیر و به اداره چهاردهم منتقل شدند، گفت: با توجه به دستگیری اعضای باند و اعتراف صریح آنها به 100 فقره کلاهبرداری، متهمان با صدور قرار قانونی توسط بازپرس پرونده برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار کارآگاهان اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دارند.

به گفته وی، سرکرده باند تاکنون به 100 میلیارد ریال کلاهبرداری از شهروندان اعتراف کرده است.