۰ نفر

حمله کفتار به یک کودک در مرودشت

۲۵ فروردین ۱۳۹۹، ۲۰:۲۸
کد خبر: 431105
حمله کفتار به یک کودک در مرودشت

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مرودشت، با تایید کلیپ منتشر شده در فضای مجازی، اعلام کرد که یک قلاده کفتار در روستای دره باد از توابع این شهرستان، به یک کودک حمله کرده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، ابوالحسن کشاورز دوشنبه ۲۵ فروردین اعلام کرد که بررسی‌های یگان حفاظت محیط زیست مرودشت تایید کرد که یک خانواده که برای تفریح به دامنه ارتفاعات روستای دره باد رفته بودند، مورد حمله یک قلاده کفتار قرار گرفتند.

او تایید کرد که پدر و پسر عضو این خانواده در حمله کفتار به شکل سطحی زخمی شده‌اند، افزود: با حضور مردم محلی و ایجاد فضای ملتهب، متاسفانه یکی از اهالی با اسلحه ساچمه زنی کفتار را از پای در آورده است.

کشاورز گفت: با توجه به اینکه رویکردهای دیگر از جمله شلیک تیر هوایی و ایجاد سر و صدا برای فراری دادن حیوان مناسب تر بود و در نظر گرفتن شرایط واقعه، فرد متخلف شناسایی شده و موضوع با هماهنگی مراجع قضایی موضوع در دست بررسی است.

او یادآور شد: طی روزهای گذشته در حوالی همین منطقه چوپانی نیز مورد حمله خرس واقع شده و از ناحیه پا آسیب دیده است که ماموران حفاظت محیط زیست مرودشت از این فرد دیدار کردند.

کشاورز هشدار داد که حضور در طبیعت همواره با احتمال مواجهه با حیوانات وحشی همراه است، لذا از روستائیان و طبیعت گردان درخواست می‌شود از ورود به مناطق ناشناخته پرهیز کرده و هنگام پیاده روی با ایجاد سر و صدا، حضورشان را برای متواری کردن جانوران اعلام کنند و اگر با حیوانی مواجه شدند، از تحریک حیوان پرهیز کنند.