۰ نفر

کلاهبرداری به بهانه فروش اکانت بازی آنلاین

۲۴ فروردین ۱۳۹۹، ۱۳:۵۷
کد خبر: 430703
کلاهبرداری به بهانه فروش اکانت بازی آنلاین

مردی که با ادعای فروش اکانت بازی آنلاین از نوجوانان کلاهبرداری می‌کرد، دستگیر شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از شرق، سرهنگ مرتضوی، رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان، در تشریح این خبر گفت: با ارائه شکایت توسط شهروند اصفهانی به پلیس فتا مبنی‌بر کلاهبرداری شخصی ناشناس به بهانه فروش اکانت بازی آنلاین، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان قرار گرفت. وی افزود: شاکی در تلگرام با آگهی جعلی فروش اکانت بازی آنلاین با تخفیف ویژه مواجه شده که پس از تماس با آگهی‌دهنده و دریافت شماره کارت اقدام به واریز مبلغ پنج میلیون ریال به حساب وی کرده، اما نه‌تنها هیچ خدماتی دریافت نکرده، بلکه فروشنده نیز پاسخ‌گوی تماس وی نبوده است.

این مقام انتظامی عنوان کرد: با انجام تحقیقات پلیسی و با بررسی‌های به‌عمل‌آمده توسط کارشناسان، متهم شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی به پلیس فتا احضار شد.

سرهنگ مرتضوی عنوان کرد: متهم در مواجهه با ادله و مستندات پلیسی به جرم خود اعتراف و انگیزه خود را از این اقدام مجرمانه کسب منافع مالی عنوان کرد. رئیس پلیس فتای اصفهان به نوجوانان و جوانان که بیشترین کاربران بازی‌های آنلاین هستند، توصیه کرد: با توجه به افزایش خریدهای آنلاین و غیرحضوری در پی شیوع کروناویروس برخی کسب‌وکارهای فاقد مجوز برای جلب توجه مشتری به تبلیغات اغواکننده و فریبنده روی می‌آورند، درحالی‌که بسیاری از شعارهایی که در تبلیغات آنها گفته شده درست نیست. درخصوص خرید حساب‌های کاربری در هنگام تحویل پول به فروشنده، رمز عبور اکانت فروشنده را تحویل گرفته و سریعا تمامی مشخصات را تغییر دهید.