۰ نفر

خالی کردن جیب مردم به بهانه سرمایه گذاری

۱۸ فروردین ۱۳۹۹، ۶:۴۵
کد خبر: 429106
خالی کردن جیب مردم به بهانه سرمایه گذاری

3 جاعل حرفه ای که به بهانه سرمایه گذاری از 200 نفر بیش از 50 میلیارد تومان کلاهبرداری کرده بودند توسط پلیس آگاهی پایتخت شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایران، اواخر سال 98 پرونده ای با عنوان کلاهبرداری به بهانه سرمایه گذاری در یک شرکت دانش بنیان با دستور قاضی کشیک دادسرای ناحیه 16 تهران به اداره سیزدهم پلیس آگاهی ارجاع شد که بررسی پرونده نشان می داد  شخصی به نام شهرام 28 ساله با تأسیس شرکت تولید قطعات الکترونیکی شروع به فعالیت کرده است و پس از گذشت یک سال و روند رو به رشد آن، شرکت جدید دیگری تأسیس کرده  و به بهانه جذب سرمایه و ارتقای تولید و سوددهی بالا به سایر شرکت های الکترونیکی پیشنهاد سرمایه گذاری می دهد و با همین ترفند دست به کلاهبرداری میلیاردی زده است.

به طوری که همه شاکی های این پرونده مدعی هستند که شهرام پس از جلب اعتماد با استفاده از برندهای مختلف الکترونیکی و ارائه چک ضمانت به مبلغ 200 میلیون تومان آنها را برای حضور در یک سرمایه گذاری قابل توجه فریب داده است.

سرهنگ جهانگیر تقی پور معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی پایتخت، در رابطه با جزئیات این پرونده گفت: پس از بررسی مدارک و اظهارات شاکی های پرونده معلوم شد که متهم نه تنها هیچگونه مشارکت و همکاری با شرکت های مطرح شده نداشته بلکه با سوء استفاده و جعل مهر این شرکت ها و با انجام اقدامات متقلبانه از 30 سرمایه گذار هرکدام به مبلغ 150 میلیون تومان کلاهبرداری کرده و پس از آن هم متواری شده است. مأموران در ادامه تحقیقات موفق شدند محل زندگی شهرام و 2 همدستش را در شهر اصفهان و محدوده شرق تهران شناسایی و در 29 اسفندماه آنها را طی دو عملیات جداگانه دستگیر و به اداره سیزدهم پلیس آگاهی منتقل کنند.

شهرام پس از دستگیری  در اعترافاتش عنوان کرد: من به همراه 2 دوستم شرکتی را تأسیس کردیم و بعد از آن هم با  وعده سرمایه گذاری با سوددهی بالا و جعل مهر و سربرگ های شرکت های معتبر اعتماد شهروندان را جلب کردیم و پس از جذب سرمایه 50 میلیارد تومانی متواری شدیم. البته فکر نمی کردیم که در کمتر از یک ماه دستگیر شویم.

با اعتراف متهمان به جرم خود هر 3 کلاهبردار با صدور قرار میلیاردی از سوی مقام قضایی روانه زندان شدند.