۰ نفر

متهم: من خودم قربانی اسیدپاشی شدم

۱۷ فروردین ۱۳۹۹، ۶:۰۰
کد خبر: 428824
متهم: من خودم قربانی اسیدپاشی شدم

درگیری اشرار سابقه دار محله خزانه که به اسیدپاشی، چاقوکشی و کور شدن چشم یکی از آنها منجر شده بود با انکار متهم در جلسه دادگاه قرار شد کارشناسان سازمان پزشکی قانونی اسیدپاش واقعی را معرفی کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایران، رسیدگی به این پرونده از پنجم شهریور سال ۹۵ با اعلام یک  اسیدپاشی در پارک بازیافت محله خزانه در دستور کار پلیس قرار گرفت. پس از این گزارش مأموران بلافاصله به محل اعزام شدند و در همان بررسی های اولیه مشخص شد که در جریان نزاع دسته جمعی فردی به نام حسن با پاشیدن اسید روی دو جوان به نام های سیامک و سعید باعث سوختگی آنها شده است که هر دو قربانی به بیمارستان منتقل شدند. سعید به خاطر سوختگی کمتر و سطحی پس از پانسمان از بیمارستان ترخیص شد ولی سیامک که پیش از اسیدپاشی با ضربه های چاقو هم مجروح شده بود، به بخش مراقبت‌های ویژه منتقل شد و پس از چندین عمل جراحی زنده ماند اما یکی از چشمانش را از دست داد و در نهایت پس از دو ماه و نیم بستری شدن در بیمارستان مرخص شد.

سیامک که در جریان آن درگیری از ناحیه سر و صورت آسیب جدی دیده بود در توضیح روز حادثه به مأموران گفت: آن روز من و سعید در پارک نشسته بودیم که متوجه درگیری چند نفر شدیم .من  برای وساطت و میانجیگری مداخله کردم اما یکی از طرفین نزاع ظرف حاوی اسید را به روی من و سعید پاشید.

پس از اظهارات سیامک که با تأیید سعید همراه بود، حسن ۴۲ ساله از اشرار سابقه دار محله خزانه تهران  بازداشت شد و ساعاتی پس از دستگیری هم به جرمش اعتراف کرد و پرونده وی پس از تکمیل به شعبه هفتم دادگاه کیفری یک استان تهران ارجاع شد.

اظهارات متفاوت شاکی و متهم در دادگاه

در ابتدای جلسه دادگاه سیامک به عنوان شاکی پرونده به قاضی گفت: من و حسن از قبل همدیگر را می شناختیم و چندباری باهم درگیر شده بودیم و او به خاطر کینه ای که از من داشت اسیدپاشی کرد که در جریان این اتفاق آسیب زیادی دیده ام و بدنم دچار سوختگی شدید  شده است. حتی یکی از چشمانم را هم از دست  داده ام و نزدیک به 2 ماه هم در بخش مراقبت های ویژه بستری بوده ام. از این رو از دادگاه می خواهم تا حسن علاوه بر قصاص چشمش دیه من را هم پرداخت کند.

پس از سیامک وکیل سعید در جایگاه قرار گرفت و ضمن بیان مشکلات موکلش عنوان کرد: سعید از ناحیه گردن و دست دچار سوختگی شده و امروز هم در دادگاه حاضر نیست اما او تقاضای دریافت دیه دارد.

در ادامه رسیدگی به این پرونده حسن در دفاع از خودش گفت: اسیدپاشی کار من نبوده و با بررسی سوابق سیامک متوجه خواهید شد که خود او یکی از اشرار سابقه دار است. سه سال و نیم قبل او به محل کارم که یک گاراژ بود آمد و اقدام به شکستن شیشه‌های آنجا کرد و من هم از او شکایت کردم که دادگاه او را به یک سال زندان و ۷۴ ضربه شلاق محکوم کرد. پس از آن سیامک مدام با حرف ها و قدرت نمایی در محل و حتی شبکه های مجازی من را تهدید می‌کرد تا شکایتم را پس بگیرم ولی من شکایتم را پس نگرفتم و او به زندان رفت و پس از آزادی دوباره تهدیدهایش شروع شد که در اولین فرصت روزگارم را سیاه خواهد کرد و انتقامش را از من خواهد گرفت.

وی اضافه کرد: آن شب حدود ساعت ۱۱ من در گاراژ  مشغول کار بودم  که ناگهان چند نفر با ورود به گاراژ به من حمله کردند و من را مورد ضرب و شتم قرار دادند، حتی ماشینم را هم آتش زدند و یکی از مهاجمان هم روی بدنم اسید پاشید که از ناحیه گردن و کمر دچار سوختگی شدم. نمی‌دانم  آن موقع چه کسی روی سیامک و سعید اسید پاشید اما من هیچ نقشی در اسیدپاشی روی این دو شاکی نداشته ام.

پس از دفاعیات متهم وکیل وی به قاضی گفت: شاکی و متهم سابقه درگیری داشته اند. متهم در آن درگیری خودش نیز دچار اسیدپاشی و سوختگی شده است. سوختگی روی سمت راست بدن موکلم نشان می دهد اونمی توانسته روی خودش اسید بپاشد.

 شاکی پسر شروری بوده و به همین خاطر دشمنان زیادی داشته است. ممکن است یکی از آنها چنین کاری را انجام داده باشد. همان طوری که موکلم گفت در جریان این درگیری خودروی موکلم هم دچار حریق شده و آتش‌نشانی هم عمدی بودن آن را تأیید کرده است.

در ادامه قضات وارد شور شدند و متهم را به پزشکی قانونی معرفی کردند تا کارشناسان این سازمان نظرشان را در مورد اینکه آیا متهم خودش روی بدنش اسید پاشیده یا او نیز قربانی اسیدپاشی شده است، اعلام کنند و بعد از آن احکام این پرونده صادر شود.