۰ نفر

طوطی سخنگو راز سرقت را فاش کرد

۲۷ اسفند ۱۳۹۸، ۷:۱۴
کد خبر: 425316
طوطی سخنگو راز سرقت را  فاش کرد

مرد طمعکار که با همدستی دزد سابقه دار به خانه دوست قدیمی اش دستبرد زده بود نمی‌دانست سرقت طوطی سخنگو او را لو می‌دهد.

به‌گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایران، هفتم مرداد سال‌جاری پرونده‌ای مبنی بر سرقت خانه به شیوه زورگیری برای رسیدگی تخصصی از کلانتری 144 جوادیه تهرانپارس به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران ارسال شد و برای بررسی موضوع در اختیار تیمی از کارآگاهان مبارزه با سرقت‌های خاص قرار گرفت.

 شاکی در خصوص شرح ماجرا اظهار داشت: ساعت 11:00 صبح روز شنبه یازدهم مرداد در خانه‌ام واقع در خیابان جشنواره در حال استراحت بودم با توجه به اینکه چند پرنده آوازه خوان و یک طوطی - کاسکوی سخنگو داشتم ناگهان صدای کاسکو بلند شد، با تعجب می‌خواستم کنار قفس طوطی بروم که ناگهان فردی نقابدار با سلاح سرد مرا تهدید و گفت، اگه صحبت یا سر و صدا کنی می‌کشمت و فرد دیگری که او هم صورتش را پوشانده بود دست و پای مرا بست و همه پرنده‌ها، پول نقد و طلاهایم به ارزش سه میلیارد ریال را سرقت کردند و پا به فرار گذاشتند.

پس‌از این شکایت با توجه به اهمیت موضوع بلافاصله اکیپی از کارآگاهان به محل سکونت متهم اعزام و در تحقیقات میدانی موفق شدند هویت یکی از سارقان به‌ نام ناصر 36 ساله را که سابقه دار بود ، شناسایی کنند و دریافتند که ناصر مدتی پیش نیز به جرم سرقت در زندان بوده است.

سرهنگ کارآگاه «مرتضی نثاری» رئیس پایگاه چهارم در تشریح این خبر گفت: مخفیگاه ناصر در حوالی خیابان نبرد شناسایی و با هماهنگی‌های قضایی، کارآگاهان موفق شدند اولین متهم پرونده را دستگیر و در بازرسی از خانه وی تعدادی از اموال سرقتی شاکی کشف شد.

اما کارآگاهان زمانی که قصد ترک خانه ناصر را داشتند صدایی عجیب از داخل انباری شنیدند که توجه آنها را به خود جلب کرد و پس‌از بررسی انباری مشخص شد، طوطی(کاسکو) سرقتی نیز در آنجا پنهان شده است.

 با کشف طوطی سرقتی متهم به ناچار به جرم انتسابی اعتراف و اقرار کرد و گفت: بقیه پرنده‌ها را در محل کارش نگهداری می‌کند و سرقت از خانه مال باخته را با همکاری همدستش سعید 34 ساله که از دوستان قدیمی شاکی است، مرتکب شده است.

این مقام پلیسی تصریح کرد: در ادامه تحقیقات پلیسی مخفیگاه متهم دوم پرونده نیز در دیلمان شناسایی و با هماهنگی‌های قضایی کارآگاهان موفق شدند وی را در مخفیگاهش دستگیر کنند. وی اظهار کرد، می‌دانستم همیشه در خانه دوستم مقادیر زیادی طلا و پول وجود دارد. این اطلاعات را با ناصر در میان گذاشتم و تصمیم به سرقت گرفتیم. طلاها را برای فروش به بازار بردم و به قیمت یک میلیارد و پانصد میلیون ریال آنها را فروختم و بقیه اموال سرقتی را بین هم تقسیم کردیم.

رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی در پایان گفت: با توجه به اظهارات صریح متهمان و قبول بزه انتسابی حسب دستور مقام قضایی هر دو متهم روانه زندان شدند.