۰ نفر

دزدی‌های میلیونی پرستار خانگی

۱۳ اسفند ۱۳۹۸، ۷:۰۵
کد خبر: 421604
دزدی‌های میلیونی پرستار خانگی

زن میانسال که تحت پوشش پرستار خانگی بیش از صد میلیون تومان از 5 نفر سرقت کرده بود، توسط کارآگاهان پایگاه پنجم پلیس آگاهی پایتخت دستگیر شد.

به‌گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایران، اواخر اردیبهشت سال‌جاری پرونده‌ای از سوی بازپرس شعبه چهارم دادسرای ناحیه 10 تهران به پایگاه پنجم پلیس آگاهی فرستاده و تحت پیگیری تیم مبارزه با سرقت‌های خاص این پایگاه قرار گرفت.

در این پرونده شاکی که زنی سالخورده بود گفت: حدود یک ماه پیش در اتوبوس شهری با خانمی میانسال به‌نام نسترن که خود را پرستار خانگی معرفی کرد، آشنا شدم و با توجه به تنهایی، کهولت سن و ناتوانی که در انجام امورات خانگی داشتم، به وی اعتماد کردم و پیشنهاد کار در خانه‌ام را به او دادم و قرار شد از فردای همان روز به منزل من مراجعه و شروع به کار کند. 28 فروردین ماه وقتی نسترن وارد منزل من شد او سریع به سمت آشپزخانه رفت و گفت می‌خواهد چای درست کند و چند دقیقه بعد هم با دو لیوان چای آمد که 10 دقیقه پس از خوردن آن احساس سنگینی کردم و بعد هم چیزی نفهمیدم.

پس از چند ساعت که به هوش آمدم متوجه شدم که این پرستار قلابی 8 میلیون تومان از اموالم را سرقت کرده است.با توجه به اظهارات شاکی کارآگاهان دریافتند 5 نفر دیگر نیز با همین شیوه مورد سرقت قرار گرفته‌اند ،بنابراین دستگیری سارق در دستور کار پلیس قرار گرفت و مأموران موفق شدند زن میانسال را شناسایی کنند. سرهنگ خیرالله دولت خواه رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی پایتخت گفت: در تحقیقات مشخص شد نسترن در خانه یکی از دوستانش در محدوده خیابان پیروزی زندگی می‌کند که بلافاصله متهم دستگیر و به پایگاه پنجم منتقل شد.

وی در بازجویی‌ها گفت: حدود یکسال است با شناسایی افراد مسن در اماکن عمومی مانند پارک‌ها و اتوبوس‌های شهری طعمه‌های خود را اغفال می‌کردم و با جلب اعتمادشان به منزلشان می‌رفتم سپس با خوراندن داروهای بیهوشی در غذا یا نوشیدنی، آنها را مسموم و بیهوش می‌کردم و پس از سرقت اموال با ارزش‌شان از محل متواری می‌شدم. اموال سرقتی را هم به افرادی ناشناس در خیابان می‌فروختم و پولش را صرف زندگی و خوشگذرانی می‌کردم. متهم با صدور قرار قانونی از سوی مقام قضایی برای انجام تحقیقات تکمیلی و شناسایی سایر مالباختگان در اختیار کارآگاهان پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دارد.