۰ نفر

جیب بری خانوادگی در تهران

۱۱ اسفند ۱۳۹۸، ۷:۱۴
کد خبر: 420982
جیب بری خانوادگی در تهران

اعضای باند خانوادگی جیب بری در مترو و ایستگاه‌های بی‌آرتی با 200 فقره سرقت توسط پایگاه هشتم پلیس آگاهی دستگیری شدند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایران، سرهنگ علی عزیزخانی رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی گفت: هفدهم دی ماه پرونده‌ای با موضوع جیب بری از یک خانم توسط کلانتری 112 ابوسعید برای رسیدگی تخصصی به پلیس آگاهی پایتخت فرستاده شد. شاکی با حضور در پایگاه هشتم پلیس گفت: پانزدهم دی ماه در ایستگاه متروی حسن آباد گوشی موبایلم توسط دو خانم با ترفند خاصی سرقت شد که پس از پیاده شدن آنها متوجه دستبردشان شدم. پس از آن با خط خودم که روی گوشی مسروقه فعال بود، تماس گرفتم و مردی جواب داد و عنوان کرد گوشی را خریده است و در ازای تحویل گوشی‌ام تقاضای یک میلیون تومان پول کرد. من هم پول را به حسابش واریز کردم. ولی پس از واریز وجه وی از پس دادن گوشی خودداری کرد و با تهدید تقاضای پول بیشتری کرد.

رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی پایتخت افزود: هنگام انجام تحقیقات پلیسی، پرونده‌های مشابه دیگری به این پایگاه رسید و سرنخ‌هایی از حضور یکی از سارقان حرفه‌ای به‌نام مهیار 31 ساله در این سرقت‌ها به‌دست آمد. سپس مخفیگاه وی در شهرستان بهارستان شناسایی شد و با دریافت نیابت قضایی متهم در تاریخ 7 بهمن ماه در یک عملیات پلیسی دستگیر و در بازرسی از منزلش 15 دستگاه گوشی سرقتی و تعداد زیادی مدارک شناسایی مسروقه کشف شد.

متهم پس از انتقال به پایگاه هشتم به 200 فقره سرقت به شیوه جیب بری با همدستی همسرش سمیه 25 ساله و دو زن دیگر به نام‌های سمیرا 26 ساله و اشرف 39 ساله که از بستگانش هستند، اعتراف کرد و مأموران هم در عملیات دیگری همدستان مهیار را دستگیر کردند. کارشناسان ارزش اموال سرقتی را بیش از 300 میلیون تومان برآورد کرده‌اند و تاکنون 35 نفر از مال باختگان شناسایی و متهمان با قرار صادره از سوی شعبه سوم دادیاری ناحیه 12 تهران برای کشف سایر سرقت‌های احتمالی و شناسایی سایر شاکی‌ها در اختیار پایگاه هشتم قرار دارند.