۰ نفر

رضایت 700 میلیون تومانی برای عامل قتل در عروسی

۶ اسفند ۱۳۹۸، ۷:۲۲
کد خبر: 419647
رضایت 700 میلیون تومانی برای عامل قتل در عروسی

مرد جوان که در اقدامی کینه جویانه پسرعمویش را در یک جشن عروسی به قتل رسانده بود در حالی که یک قدم با چوبه دار فاصله داشت توانست با جلب رضایت اولیای دم و به شرط پرداخت 700 میلیون تومان از قصاص نجات پیدا کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایران، این جنایت سال 96 در مقابل یکی از تالار‌های عروسی در باغستان کرج در حالی رخ داد که دو پسرعمو با یکدیگر درگیر شدند و یکی از آنها با شلیک 3گلوله مرتکب قتل شد.

عامل جنایت که مرد 42 ساله‌ای به نام جمشید بود بلافاصله فرار کرد اما مدتی بعد شناسایی و دستگیر شد. او درباره انگیزه قتلی که مرتکب شده بود به کارآگاهان جنایی گفت: من و پسرعمویم از مدتها قبل با یکدیگر اختلاف داشتیم. آن شب در جشن عروسی یکی از بستگان نزدیک‌مان با هم رو دررو شدیم و کار به درگیری کشید. من با اسلحه‌ای که همراهم بود سه تیر به او شلیک کردم و بعد پا به فرار گذاشتم.

به دنبال اعتراف‌های جمشید، وی در شعبه یکم دادگاه کیفری استان البرز به ریاست قاضی هدایت رنجبر تحت محاکمه قرار گرفت.

اولیای دم در جریان رسیدگی به این پرونده خواستار قصاص متهم شدند، قضات نیز با توجه به محتوای پرونده و مدارکی که وجود داشت متهم را به قصاص نفس محکوم کردند. حکم قصاص از سوی قضات دیوان‌عالی کشور تأیید شد و پرونده برای اجرای حکم به شعبه ششم اجرای احکام فرستاده شد.

سحرگاه یکشنبه 4 اسفند درحالی که همه شرایط برای اجرای حکم اعدام فراهم شده و قرار بود جمشید در ندامتگاه مرکزی کرج به دار آویخته شود اما سرنوشت طور دیگری رقم خورد و با تلاش مددکاران شورای حل اختلاف زندان و باتوجه به اظهار ندامت و پشیمانی متهم در طول مدتی که در زندان بوده است، اولیای دم از حق قصاص خود گذشت کردند و بدین ترتیب مراسم اعدام این متهم لغو شد. اولیای دم اما شرط گذاشتند که این مرد در مدت 40 روز مبلغ 700 میلیون تومان به آنها بپردازد.

جمشید که باورش نمی‌شد یک بار دیگر به زندگی برگشته باشد، گفت: من اشتباه بزرگی مرتکب شدم به خاطر اختلاف‌هایی که با پسرعمویم داشتم اسیر تصمیم عجولانه شدم و در یک اقدام اشتباه او را کشتم. در این ماه‌ها عذاب وجدان و کابوس مرگ لحظه‌ای رهایم نمی‌کرد. به خدا پناه بردم و توبه کردم البته خودم را مستحق مرگ می‌دانستم اما حالا که خانواده عمویم رضایت دادند سعی دارم جبران کنم. هرچند فراهم کردن این پول برایم سخت است اما به خاطر گذشت اولیای دم تمام تلاشم را می‌کنم تا خواسته‌شان را اجابت کنم.