۰ نفر

حمله خونین به کلیسایی در بورکینافاسو

۲۸ بهمن ۱۳۹۸، ۲۱:۵۵
کد خبر: 417737
حمله خونین به کلیسایی در بورکینافاسو

در حمله افراد مسلح به کلیسایی واقع در شمال غرب بورکینافاسو ۲۴غیر نظامی کشته شدند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، «سالوو کابوری» فرماندار این منطقه در بیانیه‌ای اعلام کرد، نتایج اولیه این حادثه نشان می‌دهد که ۲۴ تن از جمله یک کشیش کلیسای پروتستان کشته شده است.

همچنین در این حمله که یکشنبه شب رخ داده و خبر آن دوشنبه منتشر شده، یک تن زخمی و ۱۸ تن دیگر نیز توسط افراد مسلح ربوده شدند.

پیش از این یک منبع امنیتی بدون اشاره به عامل حمله تنها گفت که کلیسای روستای پانسی روز یکشنبه و در جریان مراسمی که در حال برگزاری بود، هدف حمله یک گروه تروریستی قرار گرفت.

این منبع امنیتی که خواست نامش فاش نشود، افزود: این شمار کشته و زخمی نهایی نیست و شاهدان و افرادی که از این حمله جان سالم به در برده‌اند از کشته شدن ده‌ها کشته دیگر خبر می‌دهند.

تاکنون هیچ گروه یا فردی مسؤولیت این حمله را برعهده نگرفته است، اما گروه‌های تروریستی وابسته به القاعده و داعش به دنبال آن هستند تا با سوء استفاده از درگیری‌های قومی و مذهبی کنترل نواحی روستایی در بورکینافاسو را به دست بگیرند.

۲۱ بهمن (۱۰ فوریه)  نیز منابع محلی بورکینافاسو گزارش دادند که یک گروه شبه نظامی به شهرک "سبّه" یورش برده و هفت نفر از منزل یک کشیش ربوده شدند. سه روز پس از این  حادثه، جسد پنج تن از کشته شده‌ها از جمله کشیش به دست آمد، درحالی که ۲ تن از آنها که زن بودند، سالم بودند.

شمال بورکینافاسو ۱۳ و ۵ بهمن ماه شاهد ۲ حمله تروریستی جداگانه بود که در جریان آن به ترتیب ۲۰ و ۳۹ نفر کشته شدند.

بورکینافاسو از جمله مستعمرات فرانسه بود و یکی از فقیرترین کشورهای جهان به شمار می‌رود که در غرب قاره سیاه قرار دارد و پایتخت آن شهر "اوآگادوگو" است.

بافت جمعیتی بورکینافاسو به گونه‌ای است که ۵۰ درصد از مردم این کشور را مسلمانان، ۱۰ درصد را مسیحیان و بقیه را پیرو ادیان محلی تشکیل می‌دهند.