۰ نفر

درخواست قصاص برای برادر

۲۸ بهمن ۱۳۹۸، ۷:۰۰
کد خبر: 417505
درخواست قصاص برای برادر

کیفرخواست مرد میانسال به اتهام قتل پدرش درحالی صادر شد که دو خواهرش خواهان قصاص او شدند.

به‌گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایران، ساعت 8 شب، آخرین روز شهریور فوت مرد 80 ساله‌ای در بیمارستان شهدای تجریش به بازپرس کشیک قتل پایتخت اعلام شد. به‌دنبال اعلام این خبر، تحقیقات به دستور بازپرس جنایی پایتخت آغاز و در بررسی‌های صورت گرفته، این احتمال مطرح شد که علت فوت مرد کهنسال به‌نام خسرو، درگیری و برخورد جسم سخت با سرش بوده و به‌قتل رسیده است.

در تحقیق از خانواده خسرو، همسر مقتول گفت: پسرم شاهین مقیم کانادا است. روز حادثه شاهین با پدرش بر سر ارث و میراث دعوایش شد. جر و بحث بین آن دو بالا گرفت که ناگهان شاهین به‌سمت همسرم حمله ور شده و او را مورد ضرب و شتم قرار داد و از آنجایی که من نمی‌توانستم کاری کنم، بلافاصله رفتم و سرایدار را برای کمک صدا زدم اما وقتی برگشتم همسرم بی‌هوش روی زمین افتاده و از شاهین هم خبری نبود. بلافاصله با اورژانس تماس گرفتم. او را به بیمارستان منتقل کردیم اما دو روز بعد همسرم فوت کرد.

 با به دست آمدن این اطلاعات و شناسایی عامل جنایت، دستور دستگیری شاهین از سوی بازپرس پرونده صادر شد.کارآگاهان با انجام اقدامات پلیسی موفق به دستگیری متهم در منطقه جنت آباد شدند.

وی در بازجویی‌های انجام شده به مأموران گفت: من و پدرم چند سالی است بر سر مسائل مالی اختلاف شدید داریم حتی او یک آپارتمانی که در محدوده خیابان فرشته داشتیم و سه دانگ آن سهم من بود را فروخت و پولی هم به من نداد. روز حادثه با پدرم در مورد این موضوع صحبت می‌کردیم که ناگهان شروع به فحاشی کرد و چون سن اش بالا بود من هیچ عکس العملی نشان ندادم. تا اینکه او با عصایی که در دست داشت بر سر من زد، خیلی عصبانی شدم و دیگر نفهمیدم چه کار می‌کنم. شروع به کتک زدن وی کردم و در یک آن دیدم روی زمین افتاد. صورتش خونی شده بود از ترس فرار کردم و چند روزی در منزل یکی از دوستانم مخفی شدم که در نهایت دستگیر شدم.با اعتراف شاهین به جنایت به دستور بازپرس شعبه چهارم دادسرای امور جنایی تهران او به بازسازی صحنه قتل پرداخت. در ادامه تحقیقات دو دختر مقتول به‌عنوان اولیای دم به دادسرای جنایی رفته و خواهان قصاص برادرشان شدند. بدین ترتیب بازپرس محمد تقی شعبانی به اتهام قتل عمد، کیفرخواست پرونده را صادر کرد.