۰ نفر

ورود اینترپل به پرونده ناپدیدشدن زن ایرانی ـ امریکایی

۲۴ بهمن ۱۳۹۸، ۷:۰۷
کد خبر: 416647
ورود اینترپل به پرونده ناپدیدشدن زن ایرانی ـ امریکایی

ردیابی‌ها برای شناسایی و دستگیری یک مرد که احتمال می‌رود در ناپدید شدن مرموز زن ایرانی - امریکایی در تهران نقش داشته باشد با دستور بازپرس جنایی تهران از سوی پلیس بین‌الملل کلید خورد.

به‌گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایران، دی ماه سال گذشته مرد جوانی به اداره پلیس رفت و از ناپدید شدن خواهرش خبر داد و گفت: خواهرم، سونیا- 50ساله- مقیم و ساکن امریکاست. او برای رسیدگی به املاک پدری و کارهای ارث و میراث خانوادگی‌مان چند وقت قبل به ایران آمده بود؛ اما دو روز است که به طرز مرموزی ناپدید شده و دیگر خبری از او ندارم.

با شکایت مرد جوان تحقیقات به دستور بازپرس جنایی آغاز شد. در بررسی‌های اولیه مشخص شد که سونیا از سال‌ها قبل ساکن کشور امریکا بوده و مدتی قبل هم همسرش درگذشته بود. او مدتی قبل برای رسیدگی به اموال پدری اش به ایران برمی گردد و متوجه می‌شود که یکی از املاک موروثی توسط برادرش به یک کمپ ترک اعتیاد اجاره داده شده است.

بعد از آمدن سونیا به ایران، از آنجایی که برای رفت و آمد و کارهای اداری‌اش نیاز به خودرو داشته، برادر سونیا از دوستش به‌ نام مهرداد می‌خواهد تا راننده شخصی او شود.

این درحالی بود که بررسی‌ها نشان می‌داد سونیا همیشه به‌همراه خود یک کوله پشتی داشته که داخل آن مدارک، پول و طلاهایش را حمل می‌کرده است؛ اما کوله پشتی نیز همراه زن 50 ساله گمشده بود.

بدین ترتیب کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت به تحقیق از مهرداد پرداختند. او گفت: در مدتی که سونیا در ایران اقامت داشته به سفارش برادرش که یکی از دوستانم است، به‌عنوان راننده در اختیارش بودم. روز حادثه از من خواست تا او را به چهارراه تلفنخانه ببرم. می‌گفت که با یکی از دوستان قدیمی‌اش قرار دارد و از من خواست که او را تنها بگذارم. من هم طبق خواسته‌اش او را پیاده کرده و به خانه برگشتم و بعد از آن دیگر از او خبری ندارم.با اظهارات مرد جوان تحقیق از دوستان و آشنایان این زن ادامه یافت و چند نفری نیز به‌عنوان مظنون بازداشت شدند؛ اما اگرچه مظنونان اظهارات ضد و نقیضی داشتند اما بررسی‌ها نشان می‌داد که در رابطه با ناپدید شدن زن میانسال نقشی نداشته و به دستور بازپرس شعبه یازدهم دادسرای امور جنایی تهران آزاد شدند.

در ادامه بررسی‌ها، از آنجایی که هیچ رد و سرنخی از زن میانسال به‌ دست نیامد و از سویی مشخص شد که این زن ایران را نیز ترک نکرده است، احتمال به قتل رسیدن او قوت گرفت.

باتوجه به احتمال قتل زن میانسال، از آنجایی که مهرداد آخرین فردی بود که سونیا را زنده دیده بود، دستور بازداشت راننده جوان توسط بازپرس واحدی صادر شد.زمانی که کارآگاهان پلیس برای دستگیری راننده جوان وارد عمل شدند، مشخص شد که او نیز ناپدید شده است. فرار مهرداد، مهر تأییدی بود بر این احتمال که وی در ماجرای ناپدید شدن مرموز سونیا نقش دارد.درحالی که بررسی‌ها برای دستگیری مرد جوان ادامه داشت، هیچ رد و سرنخی از او به‌دست نیامد بنابراین فرضیه فرار او از ایران پس از ارتکاب جنایت مطرح شد. بدین ترتیب بازپرس جنایی با صدور دستور حکم جلب او به پلیس بین‌الملل؛ اعلام وضعیت قرمز را صادر کرد.