۰ نفر

سرقت با چراغ گردان پلیس

۲۱ بهمن ۱۳۹۸، ۶:۴۴
کد خبر: 416019
سرقت با چراغ گردان پلیس

سه زورگیر که با چراغ گردان در خیابان‌ها پرسه می‌زدند و با معرفی خود به عنوان پلیس، از شهروندان سرقت می‌کردند، دستگیر شدند.

 به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از شرق،  فردی با مراجعه به کلانتری 137 نصر شکایتی را با عنوان سرقت تحت پوشش مأمور مطرح کرد و پس از ثبت شکایت اولیه، پرونده برای رسیدگی تخصصی و شناسایی متهمان پرونده در اختیار کارآگاهان پایگاه یکم پلیس آگاهی قرار گرفت. شاکی پس از حضور در پلیس آگاهی گفت: ساعت 21 یکم دی ماه با خودرو پرایدم در خیابان ستارخان در حال تردد بودم که راننده و سرنشین یک دستگاه خودرو پژو 206 در حالی که چراغ ال‌ای‌دی پلیس روی خودرو آنها نصب بود، راه مرا مسدود و خود را پلیس معرفی کردند. یکی از آن افراد با نشان‌دادن سلاح کمری‌اش مرا به ارتباط نامشروع با زنی که در خودروام بود، متهم کرد. سپس دو نفر از آنها سوار خودرو من شدند و خواستند حرکت کنم. آنها ضمن بازرسی من و گرفتن تمام مدارک و وجوه همراهم؛ همچنین اخذ رمز عابربانک و انتقال مبلغ 500 هزار تومان از حسابم به حساب خود در نهایت مرا با تهدید و ارعاب رها کردند و متواری شدند.

تیمی از کارآگاهان بعد از اطلاع از وقوع این جرم تحقیقات میدانی را آغاز کردند. با تجمیع اطلاعات به‌دست‌آمده مشخص شد خودروی سارقان متعلق به زنی به نام سیما و حساب بانکی که پول شاکی به آن واریز شده متعلق به مردی به نام سامان است. تصاویر سامان از بانک‌های اطلاعاتی استخراج شد و به رؤیت شاکی رسید . شاکی عکس سامان و برادرش به نام آرسام را به عنوان سارقان مسلح اموالش شناسایی کرد. سپس کارآگاهان موفق شدند بعد از شناسایی مخفیگاه متهمان هر دو مأمور قلابی را دستگیر و در ادامه همدست آنها به نام آرمان را نیز بازداشت کنند.

سرهنگ کارآگاه قاسم دستخال، رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی پایتخت با تأیید این خبر گفت: در بازرسی از خودرو پژو 206 متهمان تجهیزات پلیسی همچون چراغ ال‌ای‌دی پلیسی، دو دستگاه بی‌سیم و یک قبضه سلاح کمری قلابی کشف شد. وی تصریح کرد: در بازجویی به‌عمل‌آمده، هر سه متهم صراحتا به جرمشان اعتراف کردند. این مقام انتظامی با بیان اینکه هر سه متهم با دستور قضائی در اختیار پایگاه یکم پلیس آگاهی قرار دارند، گفت: تحقیقات پلیسی برای شناسایی سایر سرقت‌ها و شاکیان احتمالی ادامه دارد.