۰ نفر

پرستار متهم به تزریق مواد مخدر به نوزادان شد

۱۱ بهمن ۱۳۹۸، ۲۱:۳۲
کد خبر: 413750
پرستار متهم به تزریق مواد مخدر به نوزادان شد

یک پرستار آلمانی با اتهامی سنگین رو به رو شده است که در صورت تایید از سوی مقامات وزارت بهداشت آلمانی تبعاتی سنگین برای وی خواهد داشت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از انتخاب، بر اساس گزارشهایی تایید نشده یک پرستار در بیمارستانی در آلمان مظنون به تزریق مورفین به  5 نوزاد است.

این فرد در شرایطی در بازداشت به سر می برد که نوزادهای آسیب دیده در شرایط مشکلات حاد تنفسی قرار دارند. این پنج نوزاد در بیمارستان دانشگاهی در جنوب غربی شهر اولم ،در اوایل 20 دسامبر تقریباً هم زمان با مشکلات تنفسی روبه رو شدند.کارکنان بیمارستان به سرعت مداخله کردند و مقامات گفتند کودکانی که در آن زمان بین یک روز تا یک ماه سن داشتند، تحت تاثیر این بیماری قرار گرفتند.

این بیمارستان اثراتی از مورفین در ادرار نوزادان پیدا کرد و به پلیس اطلاع داد. محققان به این نتیجه رسیدند که این مسکن قوی حتماً در یک شیفت شب در تاریخ 20 دسامبر به آنها داده شده است و در نتیجه از پرسنل پزشکی در این زمینه سؤال کردند. کریستوف لهر ، دادستان در این زمینه  به خبرنگاران گفت:  سرنگ حاوی ماده مخدر متعلق به یکی از پرستاران است. آزمایشات نتیجه گرفتند که مایع درون سرنگ حاوی مرفین است.

در راستای همین موضوع یک پرستار زن جوان بازداشت شد ، و لهر گفت که او فعلا  دادن مورفین به نوزادان را انکار می کند. اما در بازداشت نگه داشته  شده و در انتظار اتهامات احتمالی قتل عمد است.