۰ نفر

همدستی مدیر و آبدارچی برای سرکیسه کردن مردم

۶ بهمن ۱۳۹۸، ۷:۲۴
کد خبر: 412470
همدستی مدیر  و آبدارچی برای سرکیسه کردن مردم

دو مرد شیاد که در پوشش فروش خودروی لیزینگی بیش از 2 میلیارد تومان از متقاضیان خرید اقساطی خودرو کلاهبرداری کرده بودند توسط پلیس آگاهی پایتخت دستگیر شدند.

به‌گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایران، چندی قبل مأموران اداره چهاردهم پلیس آگاهی دریافتند که شرکتی در خیابان مطهری بدون داشتن مجوز اقدام به پیش فروش خودرو به‌صورت لیزینگی می‌کند و تعداد زیادی نیز شاکی دارد که در همین رابطه وحید مدیر 40 ساله این شرکت شناسایی شد. در گام بعدی تحقیقات مأموران متوجه شدند که این شرکت فقط از اداره ثبت شرکت‌ها مجوز دارد اما هیچ مجوزی از بانک مرکزی و وزارت صنعت و معدن برای پیش فروش خودرو دریافت نکرده است. سرهنگ جهانگیر تقی‌پور معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی پایتخت گفت: مراقبت‌های ویژه در خصوص این شرکت ادامه داشت تا اینکه مأموران متوجه شدند کارمندان این مجموعه قصد دارند با جابه‌جایی به مکانی در خیابان سهروردی بروند که بلافاصله کارآگاهان وارد عمل شده و مدیر شرکت دستگیر شد. وی در اظهاراتش مدعی شد: تیر امسال شرکت را تأسیس کردم. از طریق یکی از سایت‌های واسطه خرید و فروش در اینترنت به تبلیغ پیش فروش خودروی اقساطی پرداخته و در این مدت تعداد 107 دستگاه خودرو ثبت‌نام کردم. تاکنون پول 27 نفر از شاکیان را به آنها برگردانده‌ام و تنها 80 نفر از شاکیان هنوز پول خود را دریافت نکرده‌اند.

وحید در خصوص دفتر سهروردی نیز گفت: این شرکت را به‌نام کریم 42ساله آبدارچی شرکت ثبت کرده‌ام و قرار بود به ازای شراکت در این کار روزی 30 میلیون تومان به من پرداخت کند.

در شاخه دیگری از تحقیقات مأموران به دفتر سهروردی مراجعه و کریم را نیز دستگیر کردند. کریم هم در بازجویی‌ها گفت: یک هفته‌ای است که شرکت خیابان سهروردی را راه‌اندازی کرده‌ام و در این مدت 10 ثبت‌نام پیش فروش خودرو داشته‌ام. گفتنی است تاکنون 85 شاکی شناسایی شده‌اند و هر دو متهم با دستور بازپرس شعبه یک دادسرای ناحیه 32 تهران روانه زندان شدند.