۰ نفر

قصاص پایان راه کلاهبردار قاتل

۵ بهمن ۱۳۹۸، ۶:۵۵
کد خبر: 412190
قصاص پایان راه کلاهبردار قاتل

مرد جنایتکار وقتی فهمید دوستش به راز کلاهبرداری‌های وی پی برده است او را کشت اما پس‌از دستگیری و محاکمه به قصاص و 3سال زندان محکوم شد.

این مرد 47 ساله شامگاه بیست و سوم اردیبهشت امسال، وقتی می‌خواست یک زن و پسر جوانش را بکشد و به داخل چاه بیندازد از سوی پلیس دستگیر شد.

گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایران، زن میانسال به پلیس گفت: این مرد دوست برادرم بود او از سال‌ها قبل خودش را مردی نیکوکار معرفی کرده و به بهانه کمک به مستمندان از برادرم پول‌های کلان می‌گرفت اما برادرم به ماجرای کلاهبرداری‌های وی پی برد و وقتی به او گفت باید پول‌هایی که از ما گرفته‌ای را با سودش برگردانی برادرم را کشت و جسدش را داخل چاه انداخت. بعد هم می‌خواست من و پسرم را بکشد که مردم از راه رسیدند و مانع شدند و به دام افتاد. متهم در دادگاه در تشریح جنایت خود گفت: من ۱۰ سال قبل با شاپور آشنا شدم و در چند پروژه کاری با او سرمایه‌گذاری کردم.من به شاپور و خانواده‌اش گفته بودم انجمن نیکوکاری دارم. به‌همین خاطر و به بهانه کمک به نیازمندان از آنها حدود 500 میلیون تومان، پول گرفته بودم. اما شاپور متوجه ماجرا شده بود و می‌خواست ۵۰۰ میلیون تومان را به همراه سودش از من بگیرد. به‌همین خاطر تصمیم گرفتم تا شاپور را سر به نیست کنم.

وی ادامه داد : من به شاپور و خواهرش گفته بودم صاحب یک شرکت در اروپا هستم و می‌توانم آنها را برای کار به اروپا بفرستم. بعد یک روز به بهانه دادن مدارک سفر به شاپور او را به باغی در حاشیه شهر ری کشاندم و کشتم و جسدش را به داخل چاه انداختم. صبح روز بعد به بهانه‌ای خواهر شاپور و پسرش را نیز به باغ کشاندم. به شهاب گفتم مدارک او و مادرش برای سفر به اروپا، در عمق چاه قرار دارد و باید به داخل چاه برود و مدارک را بیاورد. من پاهای او را با طناب بستم و وقتی شهاب وارد چاه شد طناب را بریدم تا به داخل چاه سقوط کند. اما چون درشت هیکل بود در دهانه چاه گیر افتاد.

من می‌خواستم شیرین را هم بکشم که با داد و فریاد همسایه‌ها را مطلع کرد. مرد خشن در حالی در شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران پای میز محاکمه ایستاد که اولیای دم برای وی حکم قصاص خواستند.  سرانجام قضات پرونده این کلاهبردار جنایتکار را به قصاص و سه سال زندان محکوم کردند.