۰ نفر

رعـد پلیس بر سـر 469 خلافکـار

۳ بهمن ۱۳۹۸، ۷:۵۸
کد خبر: 411827
رعـد پلیس بر سـر 469 خلافکـار

سی و دومین مرحله از طرح رعد پلیس برای برخورد با متخلفان و مجرمان در پایتخت اجرا شد. سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس پایتخت از دستگیری 469 سارق و خریدار اموال مسروقه در این طرح خبر داد. در میان بازداشت شدگان از سارق دریچه‌های فاضلاب تا دزدان مسلح و حرفه‌ای و کلاهبرداران سابقه دار به چشم می‌خورد؛ مجرمانی که اغلب آنها برای چندمین بار به چرخه ارتکاب جرم برگشته‌اند و زندان و مجازات حبس چاره کارشان نبوده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایران،  در این طرح بالغ بر 7 میلیارد تومان اموال مسروقه کشف شده و 54 کیلوگرم مواد مخدر و 83 هزار قلم کالای قاچاق از 35 قاچاقچی به ارزش 8.5 میلیارد تومان به دست آمده است. سردار رحیمی در این طرح گفت: تا به امروز شاهد کاهش 2 درصدی کل سرقت‌ها در تهران بوده‌ایم و در سه ماهه پایانی سال برای برخورد با سارقان در تهران طرح‌های ویژه برای پوشش بازار، کنترل ترافیکی و نظارت محسوس و نامحسوس مراکز خرید خواهیم داشت. اما در میان متهمانی که در این طرح دستگیر شده‌اند با چند نفر از آنان به گفت‌و‌گو نشستیم.

صفرکردن خلافی خودرو

مرد جوان لیسانس دارد و در یک شرکت به‌عنوان فروشنده مواد شوینده مشغول به کار است، اما به خاطر یک دروغ کارش به بازداشتگاه پلیس کشید.

چرا دستگیر شدی؟

لعنت به دهانی که بی‌موقع باز شود. خواستم جلوی چند نفر قیافه بگیرم به دروغ گفتم در پلیس راهنمایی و رانندگی آشنا دارم و می‌توانم خلافی خودرو کم کنم اما گرفتار شدم.

چرا دروغ گفتی؟

فکر نمی‌کردم به دردسر بیفتم، آن روز این حرف را زدم و چند روز بعد صاحبکارم آمد و گفت می‌خواهم خلافی موتورم را کم کنم. من که آشنا نداشتم مجبور شدم از جیب خودم خلافی را پرداخت کنم. صاحبکارم که فکر می‌کرد آشنایی که داشته‌ام برایم خلافی را کم کرده شروع به معرفی دوست و آشنا کرد تا خلافی‌شان را کم کنم.

 بعد چه اتفاقی افتاد؟

وقتـــــــــــــی دیـــــــــــدم تعــــــــداد درخواست‌کنندگان خلافی زیاد شده، تصمیم گرفتم که به ازای کم کردن خلافی‌ها درصدی پول بگیرم از 500 هزار تومان تا 6 میلیون تومان می‌گرفتم.

مگر چقدر خلافی داشت که 6میلیون تومان می‌داد؟

خلافی 13 میلیون تومانی داشت. برای همین به من 6 میلیون تومان داد تا خلافی را صفر کنم.

چطور دستگیر شدی؟

با یکی از طلبکارها درگیر شدم، خودم زنگ زدم 110 پلیس آمد و در راه کلانتری 150 تهرانسر بودیم که شاکی گفت پول را برای کم کردن خلافی خودرو داده است. بعد هم دستگیر شدم.

نسخه پیچی که سارق شد

یک هفته قبل فیلمی در فضای مجازی منتشر شد که راننده خودروی پراید سفید رنگی با پلاک معلوم در سطح تهران در حال سرقت دریچه‌های آب و فاضلاب بود.

 صاحب پلاک خودرو خیلی زود شناسایی شد اما خودرو با آنچه در فیلم بود تفاوت داشت، در تحقیقات مشخص شد که سارق پلاک پرایدش را دستکاری کرده بود بنابراین صاحب خودروی سرقتی دستگیر شد.

چطوری دستگیر شدی؟

فردی با من تماس گرفت و گفت دریچه فاضلاب می‌خرد. فکر کردم همدستم او را معرفی کرده، به محل قرار رفتم اما مأموران کلانتری 152 خانی آباد نو مرا دستگیر کردند.

سرقت‌ها را در چه مناطقی انجام می‌دادی؟

شمال تهران و اطراف کرج.

چه شد که این ایده به ذهنت رسید؟

کارم در داروخانه نسخه پیچی بود، دو سال قبل که معتاد شدم کارم را رها کردم و به جمع‌آوری ضایعات مشغول شدم بعد با پدرام، مالخرم آشنا شدم. دو ماه قبل بود که پدرام پیشنهاد داد که دریچه کانال‌های آب و فاضلاب را سرقت کنم.

 دریچه‌ها را چقدر می فروختی؟

از 70 تا 100 هزار تومان.

15 مرد خشن با یک اسلحه

زورگیران مسلح با همدستی پسر جوانی که سر و صورتش پر از خالکوبی و آثار چاقو است نقشه سرقت از مسافران را اجرا می‌کردند. اما مأموران کلانتری 171 مصطفی خمینی آنها را شناسایی و دستگیر کردند.

آنها در گروه‌های سه نفری افرادی را که در انتظار تاکسی در کنار خیابان ایستاده بودند سوار می‌کردند و پس از طی مسافتی در محلی خلوت با تهدید اسلحه هر چه وسایل با ارزش از پول نقد گرفته تا طلا و گوشی را سرقت و مالباخته را در کنار خیابان رها می‌کردند.

زورگیران با سه خودروی پراید که پلاکش را تغییر داده بودند از مسافران سرقت می‌کردند.